• امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
::: 3342 ::: 0
0

: آخرین مطالب

گفتمان «باید مثل آمریکا و اروپا باشیم» را رها کنیم! | علی مفتح اقدامات شهردار تهران منافع چه کسانی را تأمین می کند؟ اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم! | سعید حجاریان تسلیحات هوش مصنوعی | کیومرث اشتریان وطن فارسی | محمدکاظم کاظمی* شبی با هرات جشنواره بین‌المللی فیلم زنان هرات | الکا سادات* از گسست تا پیوند هنرمندان خطاط هرات و تهران | نیک محمدمستمندغوری* نگاهی به نهادها و نشریه‌های ادبی در هرات از ۱۳۸۰ تا ۱۴۰۲ | افسانه واحدیار* اندیشه‌های اجتماعی خواجه عبدالله انصاری | سعید حقیقی جایگاه هرات در محیط فرهنگی و ادبی تاجیکستان | عبدالله راهنما* شناسنامه انجمن ادبی هرات | نارون رجایی داغ تمنا | سید ابوطالب مظفری از تسبیح تا ترنم | محمدکاظم کاظمی جامی؛ برترین چهره فرهنگی هرات | حسن امین هرات، قلب ادبیات، معنویت و تصوف در افغانستان | مرضیه سلیمانی (خورشید) پیوند هرات با آریانا و ایرانشهر | یحی حازم اسپندیار شاهنامه و هرات | محمد آصف فکرت هروی هرات از نگاه دکتر اسلامی نُدوشن | مهرداد صادقیان ندوشن هرات؛ پیوند دهنده‌ای فرهنگی ملت‌های حوزۀ نوروز | عبدالمنان دهزاد شکستن چندمین استخوان در تحویل سال | خالد قادری* هرات، نقطه‌ وصل در حوزه‌ نوروزستان | اسحاق ثاقبی داراب ظرفیت‌های هرات برای پیوندهای تاریخی حوزه‌ی تمدنی نوروز | محبوب‌الله افخمی* توهمات امارات در مورد بین المللی کردن مسئله سه جزیره ایرانی | کورش احمدی* مناقشه بر حق حاکمیت تاریخی ایران | محمدجواد حق‌شناس شبکه ملی و فراملی موزه خلیج فارس | رضا دبیری‌نژاد* حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان؛ روستانشینی و پایداری معیشتی | محمدامین خراسانی* برای صیانت از نام خلیج فارس نیازمند عزم ملی هستیم خلیج فارس در آئینه زمان | محمدعلی پورکریمی* حفاظت از نام خلیج فارس جزایر سه‌گانه ایرانی، دسیسه انگلیسی، فراموش‌کاری عربی | محمدعلی بهمنی قاجار خلیج عربی یا خلیج همیشه فارس؟ بر این دو عنوان درنگ کنید | حبیب احمدزاده هژمونی ایرانی خلیج فارس از عهد باستان تا کنون | مرتضی رحیم‌نواز درباره پوشش و لباس زنان در جزیره کیش | مرتضی رحیم نواز جهانی شدن و نقش ژئواکونومیکی منطقه خلیج فارس | مهدی حسین‌پور مطلق خلیج فارس، آبراه صلح و گفتگو | فریدون مجلسی خلاء قدرت و ابهام چهره ژئوپلیتیکی در خلیج فارس | نصرت الله تاجیک درباره روز ملی خلیج‌فارس | محمدجواد حق‌شناس موزه ملی هرات | مرتضی حصاری کتیبه‌های فارسی مسجد ‌جمعه (جامع) هرات | مرتضی رضوانفر مسجد جامع هرات میراثی ماندگار در تاریخ معماری جهان اسلام | علیرضا انیسی معماری در خراسان بزرگ عهد تیموری | ترانه یلدا از چهارسوی هرات تا چهار مرکز دیپلماسی جهان | سروش رهین هرات و نقطه‌ ‌عطف رهبری | ظاهر عظیمی هرات و توسعه‌ سیاسی | سید نایل ابراهیمی حوضه آبریز هریرود؛ چالش‌ها و راهبردهای مشارکتی و بومی | عبدالبصیر عظیمی و سیدعلی حسینی موقعیت استراتژیک هرات | فریدریش انگلس (ترجمه‌: وهاب فروغ طبیبی) نقش هرات در همگرایی منطقه‌ای | ضیاءالحق طنین درخشش تاریخی هرات | سید مسعود رضوی فقیه دیدار سروان انگلیسی با یعقوب‌خان در هرات | علی مفتح

3

مهدی نصیری : تصاویری که داغ خونین کفنان جنبش مهسا را تازه کرد!

  • کد خبر : 10488
  • 23 بهمن 1401 - 21:47
مهدی نصیری : تصاویری که داغ خونین کفنان جنبش مهسا را تازه کرد!
و از اینجاست که دوباره از تریبونهای نماز جمعه خطر بی حجابی برای اسلام و مسلمین و نظام جمهوری اسلامی فریاد می شود و از نیروی انتظامی خواسته می شود که با بی حجابان برخورد کند

قصه مهسا از آنجا آغاز شد که حاکم اسلامی وظیفه خود می دانست با پدیده شل حجابی مبارزه کند و اجازه ندهد حریم شریعت در حیطه حکومت اسلامی نقض شود و لذا گشت ارشاد باید فعالانه عمل می کرد و به شکار شل حجابان می پرداخت. این در حالی بود که بسیاری از کارشناسان و مقامات بر بی اثر و بلکه مضر بودن این شیوه و بسیاری از فقها برغیرشرعی بودن این گونه مواجهه با امر بی حجابی، تاکید داشتند.

در چنین بستری، مهسا امینی، دختر نجیب و غریبی که به تهران سفر کرده بود و پوششی کاملا عرفی و مقبول داشت، صیدِ صیاد گشت ارشاد شد و مظلومانه و ناجوانمردانه به قتل رسید و بعد از قتلش و سه ماه اعتراضات با دهها کشته و صدها کور و هزاران زخمی و دهها هزار زندانی، این نوع حجاب از طرف حاکم اسلامی به رسمیت شناخته شد و اعلام شد که شل حجابان هم مقبول نظر وی هستند اما در عین حال به صورت غیررسمی به نهادها و مقامات اعلام شد که بی حجابی همچنان یکی از چهار خط قرمز رهبری است و پیرو آن فرمانده نیروی انتظامی نیز که گویا خسته شده بود و حتی چنین گفته می شود که پس از حادثه قتل مهسا پیشنهاد عذر خواهی از مردم و خانواده مقتول را داده بود اما موافقت نشده بود، تغییر می کند و فرمانده تازه نفسی به جای وی منصوب می شود تا وظایف محوله و از جمله برخورد با بی حجابان را قاطعانه پی گیری کند.

و از اینجاست که دوباره از تریبونهای نماز جمعه خطر بی حجابی برای اسلام و مسلمین و نظام جمهوری اسلامی فریاد می شود و از نیروی انتظامی خواسته می شود که با بی حجابان برخورد کند. بستن برخی از کافه ها و رستورانها و فروشگاهها و نیز تذکر دادن و مزاحمت برای کارمندان و دانشجویان دختری که پس از شهادت مهسا و جنبش نفی حجاب اجباری و حق آزادی انتخاب پوشش، حجاب خود را برداشته بودند، آغاز شد و حتی نماینده مجلسی گفت شماره ملی بی حجابان ثبت و مجازات خواهند شد.

دیروز در چنین حال و هوایی، ملت با تصاویری از حضور زنان بی حجاب در راه پیمایی ۲۲ بهمن مواجه می شود که با افتخار توسط خبرگزاریهای رسمی نظام منتشر می شود تا حمایت اقشار گوناگون مردم از جمهوری اسلامی را اعلام کرده باشند!

البته این اولین بار نیست که مردم عمل به تز غیراخلاقی و غیردینی «هدف وسیله را توجیه می کند» برای حفظ نظام توسط مقامات و نهادهای جمهوری اسلامی می بینند اما در شرایطی که همچنان غم و اندوه دهها کشته و صدها چشم از دست داده و دهها هزار زندانی بر روح و قلب مردم چنگ می اندازد، و همه این مصائب و فجایع برای رعایت حکم شرعی حجاب و پوشش اسلامی در حکومت اسلامی با فرمان مؤکَد حاکم اسلامی بوده و به یکباره تصاویر زنان بی حجاب منتشر می شود، دوباره آیت قرانی «بای ذنب قتلت» (به کدامین گناه کشته شد) که در باره عرب جاهلی دخترکش نازل شده است، در گوشها و جانها طنین انداز می شود و سوز مصیبت دختران و پسران رعنا و زیبا به گورشده در جنبش “زن، زندگی، آزادی” را شعله ور می کند.

و «الی الله المشتکی» از این همه تباهی به نام خدا و دین!/کانال جدید مهدی نصیری

لینک کوتاه : https://nimroozmag.com/?p=10488
  • نویسنده : مهدی نصیری
  • 101 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.