• امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
::: 3340 ::: 0
0

: آخرین مطالب

خشونت گریزی در شاهنامه | محمد رسولی آرامگاه فردوسی | محمد رسولی سوگِ اعتراضی و جایگاه زنانگی در شاهنامه و فرهنگ فارسی | محمدحسین مجتهدی حقوق بشر در شاهنامه | محمد رسولی نقش آفرینی زنان در شاهنامه زن در شاهنامه | محمد رسولی افغانستان در شاهنامه | محمد رسولی گفتمان «باید مثل آمریکا و اروپا باشیم» را رها کنیم! | علی مفتح اقدامات شهردار تهران منافع چه کسانی را تأمین می کند؟ اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم! | سعید حجاریان تسلیحات هوش مصنوعی | کیومرث اشتریان وطن فارسی | محمدکاظم کاظمی* شبی با هرات جشنواره بین‌المللی فیلم زنان هرات | الکا سادات* از گسست تا پیوند هنرمندان خطاط هرات و تهران | نیک محمدمستمندغوری* نگاهی به نهادها و نشریه‌های ادبی در هرات از ۱۳۸۰ تا ۱۴۰۲ | افسانه واحدیار* اندیشه‌های اجتماعی خواجه عبدالله انصاری | سعید حقیقی جایگاه هرات در محیط فرهنگی و ادبی تاجیکستان | عبدالله راهنما* شناسنامه انجمن ادبی هرات | نارون رجایی داغ تمنا | سید ابوطالب مظفری از تسبیح تا ترنم | محمدکاظم کاظمی جامی؛ برترین چهره فرهنگی هرات | حسن امین هرات، قلب ادبیات، معنویت و تصوف در افغانستان | مرضیه سلیمانی (خورشید) پیوند هرات با آریانا و ایرانشهر | یحی حازم اسپندیار شاهنامه و هرات | محمد آصف فکرت هروی هرات از نگاه دکتر اسلامی نُدوشن | مهرداد صادقیان ندوشن هرات؛ پیوند دهنده‌ای فرهنگی ملت‌های حوزۀ نوروز | عبدالمنان دهزاد شکستن چندمین استخوان در تحویل سال | خالد قادری* هرات، نقطه‌ وصل در حوزه‌ نوروزستان | اسحاق ثاقبی داراب ظرفیت‌های هرات برای پیوندهای تاریخی حوزه‌ی تمدنی نوروز | محبوب‌الله افخمی* توهمات امارات در مورد بین المللی کردن مسئله سه جزیره ایرانی | کورش احمدی* مناقشه بر حق حاکمیت تاریخی ایران | محمدجواد حق‌شناس شبکه ملی و فراملی موزه خلیج فارس | رضا دبیری‌نژاد* حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان؛ روستانشینی و پایداری معیشتی | محمدامین خراسانی* برای صیانت از نام خلیج فارس نیازمند عزم ملی هستیم خلیج فارس در آئینه زمان | محمدعلی پورکریمی* حفاظت از نام خلیج فارس جزایر سه‌گانه ایرانی، دسیسه انگلیسی، فراموش‌کاری عربی | محمدعلی بهمنی قاجار خلیج عربی یا خلیج همیشه فارس؟ بر این دو عنوان درنگ کنید | حبیب احمدزاده هژمونی ایرانی خلیج فارس از عهد باستان تا کنون | مرتضی رحیم‌نواز درباره پوشش و لباس زنان در جزیره کیش | مرتضی رحیم نواز جهانی شدن و نقش ژئواکونومیکی منطقه خلیج فارس | مهدی حسین‌پور مطلق خلیج فارس، آبراه صلح و گفتگو | فریدون مجلسی خلاء قدرت و ابهام چهره ژئوپلیتیکی در خلیج فارس | نصرت الله تاجیک درباره روز ملی خلیج‌فارس | محمدجواد حق‌شناس موزه ملی هرات | مرتضی حصاری کتیبه‌های فارسی مسجد ‌جمعه (جامع) هرات | مرتضی رضوانفر مسجد جامع هرات میراثی ماندگار در تاریخ معماری جهان اسلام | علیرضا انیسی معماری در خراسان بزرگ عهد تیموری | ترانه یلدا از چهارسوی هرات تا چهار مرکز دیپلماسی جهان | سروش رهین

2

حسین قدیانی : برای ثبت در تاریخ

  • کد خبر : 8376
  • 20 دی 1401 - 17:56
حسین قدیانی : برای ثبت در تاریخ
دیکتاتوری از همین جاها شروع می‌شود؛ این‌که در صدا و سیما فقط از ظلم به جمهوری اسلامی بگوییم و چشم بر ظلم به جمهور ببندیم.

من برای مظلومیت آرمان با یک چشم گریه کردم؛ آن یکی چشم را نگه داشتم برای امیرجواد اسعدزاده، ابوالفضل آدینه‌زاده، مهرشاد، کیان و الباقی بچه‌هایی که مظلومیت‌شان در رسانه‌های رسمی سانسور می‌شود. نپرداختن به این طرف سکه نماد سواد رسانه‌ای نیست؛ نشانه‌ی دیکتاتوری است. دیکتاتوری از همین جاها شروع می‌شود؛ این‌که در صدا و سیما فقط از ظلم به جمهوری اسلامی بگوییم و چشم بر ظلم به جمهور ببندیم.

سلمنا! آرمان به شکل ناجوان‌مردانه‌ای به قتل رسید اما مگر اسعدزاده با گل و بلبل کشته شد؟ این نمی‌شود که ضاربین آرمان را قصاص کنیم ولی با ضاربین اسعدزاده و اسعدزاده‌ها با ملایمت رفتار کنیم. به زعم بعضی حضرات، اسلام تنها دو حکم دارد: حجاب و اعدام. مع‌الاسف همین را هم تفسیر به رأی می‌کنند. بدحجاب اگر موافق نظام باشد، لخت هم که باشد، سایت‌های حکومتی ناگهان روشن‌فکر می‌شوند و عکس طرف را شش‌ستونه کار می‌کنند. عیب مهسا حجابش نبود؛ این بود که عوض خیابان طالقانی، رفته بود پارک طالقانی. ضارب هم اگر طرف‌دار نظام باشد، این‌جا دیگر نه خبری از عجله در قصاص است و نه حرفی از شتاب در اعدام. من فرزند شهیدم؛ چگونه می‌توانم چشم بر این بی‌عدالتی ببندم؟

من از متلک حزب‌اللهی‌ها در کامنت‌ها نمی‌ترسم؛ از این می‌ترسم که بابااکبر گریبان خودم و قلمم را یک‌جا بگیرد که مگر ندیدی دارد به بچه‌های مردم ظلم می‌شود؟ بچه‌ی مردم فقط آرمان نیست و در این صد و ده روز هم فقط به بسیجی‌ها ظلم نشد. بماند که من ضاربین آرمان را فی‌الواقع همان کسانی می‌دانم که ضمن تقسیم‌بندی مردم، عقیده‌ها را به عقده‌ها تبدیل کرده‌اند. وقتی توی خطیب جمعه، توی لشکری، توی کشوری، توی قلم به مزد، خون جوان مردم را به جوش می‌آوری، نتیجه هم می‌شود جان‌باختن آرمان. تو اگر به اعتراض این طرف هم حق می‌دادی و کم‌تر ناموس مردم را هیز و هرزه می‌خواندی، شاید الان آرمان زنده بود.

آقایان! خون آرمان از خون امیرجواد رنگین‌تر نیست. اقلاً برای حفظ نظام‌تان، دو طرف سکه را ببینید. با کدام وجدان، به یک خانواده تسلیت می‌گویید و به خانواده‌ی دیگر فشار وارد می‌کنید؟ این بی‌وجدانی شماست که مردم را از اعتراض نرم به فحش رکیک رسانده. آقای احمد خاتمی! اغتشاش در ذهن مریض شماست که هنوز هم با نسنجیده‌ترین حرف‌ها دارید خون جوان مردم را به جوش می‌آورید و جامعه را دوشقه می‌کنید. عدالت اگر معیار بود، شما باید احضار می‌شدید، نه من. من از پینه‌ی پیشانی شما نمی‌ترسم. از این می‌ترسم که بابااکبر ظلم‌ستیز بر من خرده بگیرد که چرا ظلم را دیدی و سکوت کردی؟/تحکیم ملت

لینک کوتاه : https://nimroozmag.com/?p=8376
  • نویسنده : حسین قدیانی
  • 31 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.