• امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
::: 3319 ::: 6
0

: آخرین مطالب

توهمات امارات در مورد بین المللی کردن مسئله سه جزیره ایرانی | کورش احمدی* مناقشه بر حق حاکمیت تاریخی ایران | محمدجواد حق‌شناس شبکه ملی و فراملی موزه خلیج فارس | رضا دبیری‌نژاد* حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان؛ روستانشینی و پایداری معیشتی | محمدامین خراسانی* برای صیانت از نام خلیج فارس نیازمند عزم ملی هستیم خلیج فارس در آئینه زمان | محمدعلی پورکریمی* حفاظت از نام خلیج فارس جزایر سه‌گانه ایرانی، دسیسه انگلیسی، فراموش‌کاری عربی | محمدعلی بهمنی قاجار خلیج عربی یا خلیج همیشه فارس؟ بر این دو عنوان درنگ کنید | حبیب احمدزاده هژمونی ایرانی خلیج فارس از عهد باستان تا کنون | مرتضی رحیم‌نواز درباره پوشش و لباس زنان در جزیره کیش | مرتضی رحیم نواز جهانی شدن و نقش ژئواکونومیکی منطقه خلیج فارس | مهدی حسین‌پور مطلق خلیج فارس، آبراه صلح و گفتگو | فریدون مجلسی خلاء قدرت و ابهام چهره ژئوپلیتیکی در خلیج فارس | نصرت الله تاجیک درباره روز ملی خلیج‌فارس | محمدجواد حق‌شناس موزه ملی هرات | مرتضی حصاری کتیبه‌های فارسی مسجد ‌جمعه (جامع) هرات | مرتضی رضوانفر مسجد جامع هرات میراثی ماندگار در تاریخ معماری جهان اسلام | علیرضا انیسی معماری در خراسان بزرگ عهد تیموری | ترانه یلدا از چهارسوی هرات تا چهار مرکز دیپلماسی جهان | سروش رهین هرات و نقطه‌ ‌عطف رهبری | ظاهر عظیمی هرات و توسعه‌ سیاسی | سید نایل ابراهیمی حوضه آبریز هریرود؛ چالش‌ها و راهبردهای مشارکتی و بومی | عبدالبصیر عظیمی و سیدعلی حسینی موقعیت استراتژیک هرات | فریدریش انگلس (ترجمه‌: وهاب فروغ طبیبی) نقش هرات در همگرایی منطقه‌ای | ضیاءالحق طنین درخشش تاریخی هرات | سید مسعود رضوی فقیه دیدار سروان انگلیسی با یعقوب‌خان در هرات | علی مفتح ایستاده بر شکوه باستانی* | محمدجواد حق‌شناس سیاست‌گذاری «همگرایی منطقه‌ای» در حوزه تمدنی ایران فرهنگی هرات در عهد ایلخانی، آل کرت و تیموری | شیرین بیانی گزارش سفر محمود افشار به افغانستان تحولات افغانستان و قیام ۲۴ حوت (اسفند) ۱۳۵۷ مردم هرات | محسن روحی‌صفت* هرات، شهر عشق، دانش و هنر | سید رسول موسوی* دلبسته این مردم مهربان هستم تقابل نظامی اسرائیل و ایران: پیامدها و راه حل‌ها | سید حسین موسویان آیین نوروز دوای درد افغانستان | حسین دهباشی ردپای نوروز در ادبیات داستانی | محمد مالمیر سبزی پلو با ماهی | مرتضی رحیم‌نواز بهداشت و تغذیه در تعطیلات مراسم نوروز باستانی | گلبن سهراب شهر نوروزانه | بهروز مرباغی تئاتر و بهار، تلاشی برای زدودن زشتی و پلشتی | مجید گیاه‌چی نوروز در رادیو ایران زمستان به پایان رسیده است… | محمود فاضلی اهمیت پاسداری از جشن نوروز در افغانستان | محمدصادق دهقان پارسه، تخت‌گاه نوروز | مرتضی رحیم‌نواز نوروز، جشن بیداری | جعفر حمیدی بازشناسی نمادهای انسانی نوروز | مرتضی رحیم‌نواز آن روزگاران | ساناز آریانفر سیمای جهانی نوروز ایرانی | مرتضی رحیم‌نواز آداب و رسوم نوروزیِ تاجیکان | دلشاد رحیمی*

1

مرضیه حاجی هاشمی : آقای وزیر کشور! پاسخ دهید

  • کد خبر : 15574
  • 10 آذر 1402 - 21:32
مرضیه حاجی هاشمی : آقای وزیر کشور! پاسخ دهید
حتما آنهایی که مهر دینداری بر پیشانی خود می زنند و مهر «باطل شد» بر پرونده بسیاری که به تشخیص آنها عدم التزام به اسلام دارند! نیک می دانند که امام اول شیعیان توصیه کرده اند که امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید

این روزها که مسئولان حکومت دینی در توجیه استقرار حجابان هایی در امکان عمومی برای پاکبانی جامعه! و پاسبانی حریم دین! بر وجوب امر به معروف و نهی از منکر و خودجوش و مردمی بودن آن تأکید دارند، ما را بر آن می دارند تا چنین خودجوش و به عنوان مردمی از مردمان این سرزمین، به امر به معروف و نهی از منکر مبادرت ورزیم.

حتما آنهایی که مهر دینداری بر پیشانی خود می زنند و مهر «باطل شد» بر پرونده بسیاری که به تشخیص آنها عدم التزام به اسلام دارند! نیک می دانند که امام اول شیعیان توصیه کرده اند که امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید؛ چون بدان شما بر شما حاکم می شوند. این توصیه به طور مشخص نشان می دهد، مخاطب مردم در امر به معروف و نهی از منکر، حاکمان هستند و هدف از آن، ممانعت از شر و فساد در قدرت و حاکمیت و جلوگیری از ظلم حاکمان است.

بنا به توصیه امام خود و به دلیل تشویق و ترغیب این روزهای مسئولان حکومت به امر به معروف و نهی از منکر خودجوش، حاکمان را مخاطب قرار می دهم، آنهایی که دست در دست هم، مجلس و دولت حداقلی را مستقر و بر مردم حاکم ساختند و همچنان بر این منکر پای می فشرند:

شما بزرگترین منکر را مرتکب شدید؛ چرا که مطابق همان قانونی که به آن برای الزام حجاب استناد می کنید، اکثریت مردم را از حق تعیین سرنوشت خود که در آن تصریح شده است، محروم کرده اید و اجازه ندادید اکثریت مردم در تصویب قوانینی که باید از آن اطاعت کنند، مانند همین لایحه حجاب و عفاف، نقشی داشته باشند و آنها را به لحاظ قانونی از وجاهت انداخته اید؛ چرا که قراداد اجتماعی را که سال ۵۸ بر اساس میثاق نامه قانون اساسی منعقد شده است، با این خلاف آشکار  و عمل غیرقانونی نقض کردید، چنانچه «روسو» مهمترین اصل قرارداد اجتماعی را عبارت از این می داند که تمام کسانی که قرار است از قانونی اطاعت کنند باید در تصویب آن هم دخالت داشته باشند.

حال باید مشخص شود، کجا و چگونه مردمی که هیچ فرد یا گروهی، مطالباتشان را نمایندگی نمی کند و از حق انتخاب و مشارکت در تصمیم گیری و تعیین سرنوشت خود محروم شده اند در دو سوی دالانی خودجوش بایستند تا آنهایی را که مرتکب چنین منکر آشکار و نقض همین قانون اساسی مورد استناد شده اند، از منکر نهی و به معروف امر کنند تا دقیقا مطابق هشدار امام علی (ع) محکوم به حکومت بدان بر خویش نشوند؟

آقای وزیر کشور! پاسخ دهید

لینک کوتاه : https://nimroozmag.com/?p=15574
  • نویسنده : مرضیه حاجی هاشمی
  • 36 بازدید

نوشته ‎های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.