• امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
::: 3340 ::: 0
0

: آخرین مطالب

خشونت گریزی در شاهنامه | محمد رسولی آرامگاه فردوسی | محمد رسولی سوگِ اعتراضی و جایگاه زنانگی در شاهنامه و فرهنگ فارسی | محمدحسین مجتهدی حقوق بشر در شاهنامه | محمد رسولی نقش آفرینی زنان در شاهنامه زن در شاهنامه | محمد رسولی افغانستان در شاهنامه | محمد رسولی گفتمان «باید مثل آمریکا و اروپا باشیم» را رها کنیم! | علی مفتح اقدامات شهردار تهران منافع چه کسانی را تأمین می کند؟ اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم! | سعید حجاریان تسلیحات هوش مصنوعی | کیومرث اشتریان وطن فارسی | محمدکاظم کاظمی* شبی با هرات جشنواره بین‌المللی فیلم زنان هرات | الکا سادات* از گسست تا پیوند هنرمندان خطاط هرات و تهران | نیک محمدمستمندغوری* نگاهی به نهادها و نشریه‌های ادبی در هرات از ۱۳۸۰ تا ۱۴۰۲ | افسانه واحدیار* اندیشه‌های اجتماعی خواجه عبدالله انصاری | سعید حقیقی جایگاه هرات در محیط فرهنگی و ادبی تاجیکستان | عبدالله راهنما* شناسنامه انجمن ادبی هرات | نارون رجایی داغ تمنا | سید ابوطالب مظفری از تسبیح تا ترنم | محمدکاظم کاظمی جامی؛ برترین چهره فرهنگی هرات | حسن امین هرات، قلب ادبیات، معنویت و تصوف در افغانستان | مرضیه سلیمانی (خورشید) پیوند هرات با آریانا و ایرانشهر | یحی حازم اسپندیار شاهنامه و هرات | محمد آصف فکرت هروی هرات از نگاه دکتر اسلامی نُدوشن | مهرداد صادقیان ندوشن هرات؛ پیوند دهنده‌ای فرهنگی ملت‌های حوزۀ نوروز | عبدالمنان دهزاد شکستن چندمین استخوان در تحویل سال | خالد قادری* هرات، نقطه‌ وصل در حوزه‌ نوروزستان | اسحاق ثاقبی داراب ظرفیت‌های هرات برای پیوندهای تاریخی حوزه‌ی تمدنی نوروز | محبوب‌الله افخمی* توهمات امارات در مورد بین المللی کردن مسئله سه جزیره ایرانی | کورش احمدی* مناقشه بر حق حاکمیت تاریخی ایران | محمدجواد حق‌شناس شبکه ملی و فراملی موزه خلیج فارس | رضا دبیری‌نژاد* حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان؛ روستانشینی و پایداری معیشتی | محمدامین خراسانی* برای صیانت از نام خلیج فارس نیازمند عزم ملی هستیم خلیج فارس در آئینه زمان | محمدعلی پورکریمی* حفاظت از نام خلیج فارس جزایر سه‌گانه ایرانی، دسیسه انگلیسی، فراموش‌کاری عربی | محمدعلی بهمنی قاجار خلیج عربی یا خلیج همیشه فارس؟ بر این دو عنوان درنگ کنید | حبیب احمدزاده هژمونی ایرانی خلیج فارس از عهد باستان تا کنون | مرتضی رحیم‌نواز درباره پوشش و لباس زنان در جزیره کیش | مرتضی رحیم نواز جهانی شدن و نقش ژئواکونومیکی منطقه خلیج فارس | مهدی حسین‌پور مطلق خلیج فارس، آبراه صلح و گفتگو | فریدون مجلسی خلاء قدرت و ابهام چهره ژئوپلیتیکی در خلیج فارس | نصرت الله تاجیک درباره روز ملی خلیج‌فارس | محمدجواد حق‌شناس موزه ملی هرات | مرتضی حصاری کتیبه‌های فارسی مسجد ‌جمعه (جامع) هرات | مرتضی رضوانفر مسجد جامع هرات میراثی ماندگار در تاریخ معماری جهان اسلام | علیرضا انیسی معماری در خراسان بزرگ عهد تیموری | ترانه یلدا از چهارسوی هرات تا چهار مرکز دیپلماسی جهان | سروش رهین

4

چرا موسیقی را باید به صورت دوره‎های کنسرواتواری آموخت؟ | میثم معافی

  • کد خبر : 1886
  • 12 اسفند 1400 - 16:25
چرا موسیقی را باید به صورت دوره‎های کنسرواتواری آموخت؟ | میثم معافی
موسسه آموزش عالی آزاد نهاوند با همکاری کنسرواتوار تهران و کنسرواتوار چایکوفسکی مسکو دوره تخصصی آموزش عالی آزاد آهنگسازی را در دو سطح نظری و کاربردی برگزار می‎نماید.

دوره‎های آموزش عالی آزاد آهنگسازی نظری و آهنگسازی کاربردی در موسسه آموزش عالی آزاد نهاوند برگزار می شود.

از اهداف دوره‎های آهنگسازی می‎توان به نکات زیر اشاره نمود:

  1. تربیت آهنگسازانی در سطح توانمندی در ساخت آهنگهای ویژه کودکان.
  2. تربیت معلمین دوره های موسیقی و موسیقی کودک.
  3. تربیت آکادمیک آهنگسازانی خبره
  4. توانمندی در آهنگسازی رایانه ای و آشنائی با پروتولز

انتظاری که از دانش‎پذیرفتگان این دوره ها می‎رود:

  1. توانمندی در ساخت آهنگهای حماسی، ملی و مذهبی
  2. توانمندی تدریس دروس پایه موسیقی به نحوه مطلوب
  3. توانمندی در شناخت آهنگسازان معاصر
  4. توانمندی در تنظیم قطعات ساخته شده در استودیوهای ضبط آثار صوتی

شرایط ورود به دوره (پیش‎نیازهای ورود)

  1. دارابودن مدرک پایان تحصیلات عمومی (دیپلم متوسطه/ پیشدانشگاهی)
  2. آشنایی به مبانی تئوریک موسیقی از جمله تئوری موسیقی، سلفژ و هارمونی
  3. آشنایی به پیانو

محتوای دوره‎های آهنگسازی بسیار غنی بوده و می‎توان به دروس زیر اشاره کرد:

  1. هارمونی
  2. سلفژ
  3. هارمونی کاربردی
  4. فرم
  5. کنترپوان
  6. مبانی آهنگسازی
  7. آنالیز
  8. سازشناسی
  9. ادبیات موسیقی
  10. فوگ
  11. موسیقی دانان جهان اسلام
  12. نرم‎افزارهای موسیقی
  13. پیانوی اختصاصی
  14. هارمونی تخصصی
  15. ارکستراسیون
  16. آهنگسازی
  17. موسیقی فیلم
  18. موسیقی الکترونیک
  19. جامعه شناسی موسیقی
  20. روانشناسی هارمونی
  21. تاریخ هارمونی
  22. هارمونی قرن بیستم
  23. فلسفه موسیقی
  24. ادبیات موسیقی
  25. آهنگسازی رایانه‎ای

برجسته‎ترین استادان آهنگسازی ایران و برخی استادان مدعو از کنسرواتوارهای خارجی با موسسه آموزش عالی آزاد نهاوند در این دوره‎ها همکاری داشته و دانش‎پذیرفتگان این دوره‎ها در صورت تمایل و داشتن شرایط اختصاصی برای گذراندن مستر کلاس اهنگسازی به کنسرواتوار مسکو اعزام خواهند شد. شایان ذکر است هزینه این مستر کلاس از سوی کنسرواتوار تهران تامین خواهد شد.


  • میثم معافی (مدیر دپارتمان موسیقی کنسرواتوار تهران)
لینک کوتاه : https://nimroozmag.com/?p=1886
  • 431 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.