• امروز : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 22 November - 2024
::: 3395 ::: 0
0

: آخرین مطالب

دیپلماسی، تخصص دیپلمات‌هاست راه صحیح خنثی نمودن همگرایی اقتدارگرایان جدید | استفن هادلی (ترجمه: رضا جلالی) «پزشکیان» مسوولیت بخشی از اختیاراتش را به نیروهای رقیب واگذار کرده است دولت چهاردهم و ضرورت تغییر حکمرانی فرهنگی | شهرام گیل‌آبادی* مهاجرت، صلح و امنیت پایدار | رسول صادقی* صلح اجتماعی و سیاست انتظامی | بهرام بیات* عصرانه‌ای با طعم شعر فرزندان پوتین | آندره ئی کولز نی کف (ترجمه: رضا جلالی) شماره جدید نشریه نیم روز منتشر شد چرا اسرائیل به ایران حمله نکرد؟! | آیت محمدی (کلهر) احیای داعش و القاعده در منطقه | آیت محمدی (کلهر) رونمایی از بزرگترین شهاب سنگ آهنی در مجموعه برج آزادی رهبران پوپولیست چه میراثی برای کشورشان بر جای می‌گذارند | مانوئل فاتک، کریستوف‌تری بش و مورتیس شولاریک بحران واقعی اقتصاد چین | ژانگ یوآن ژو لی یو (ترجمه: رضا جلالی) آسیا بدون هژمون | سوزانا پاتون و هروه لماهیو (ترجمه: رضا جلالی) شماره جدید نشریه نیم روز منتشر شد نکاتی درباره دیدگاه رئیس جمهور در ضرورت انتقال پایتخت | عبدالمحمد زاهدی حرکت به روی یال جمعه‌ها خون جای بارون می‌چکه | مرتضی‌ رحیم‌نواز داستان آشنایی یک شاعر اجازه خلق آثار عاشقانه را نمی‌دهند تو زنده‌ای هنوز و غزل فکر می‌کنی | سمانه نائینی زیبایی کلام در شعر بهمنی | سحر جناتی شماره جدید نشریه نیم روز منتشر شد گفتمان صلح و نگاهی به چالش‌های حقوقی در ایران معاصر | محمدرضا ضیایی بیگدلی صلح اجتماعی و مرجعیت رسانه در ایران | ماشاءالله شمس‌الواعظین صلح ایرانی از نگاه محمدعلی فروغی | مریم مهدوی اصل چگونگی کاهش اثرات تنهایی استراتژیک ایران | نصرت الله تاجیک گفتمان صلح و سیاست خارجی | محمدکاظم سجادپور گفتمان صلح و نیروهای مسلح ایران | حسین علایی اقتصاد صلح محور | فرشاد مومنی* نقش آموزش‌عالی در شکل‌گیری گفتمان صلح | مصطفی معین* آخرالزمانی‌های ایرانی و اجماع‌سازی پزشکیان | کیومرث اشتریان* ایران، بحران‌های منطقه‌ای و گفتمان صلح | عبدالامیر نبوی* گفتمان صلح و سیاست همسایگی | ماندانا تیشه‌یار* گفتمان صلح و محیط زیست | محمد درویش* گفتمان صلح و مساله حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران | مهدی ذاکریان* از چرایی تا چگونگی معرفی کتاب «اخوان‌المسلمین» | پیرمحمد ملازهی به نظر می‌رسد که باید شاهد روند خوبی باشیم شماره جدید نشریه نیم روز منتشر شد محمد جواد حق‌شناس: کابینه‌ای با حضور زنان جوانان و اهل تسنن سخنی با آقای رئیس جمهور در مورد چگونگی کاهش اثرات تنهایی استراتژیک ایران | نصرت الله تاجیک* انتخاب کابینه در اتاق‌ شیشه‌ای پیام رهبری به مناسبت برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شریعتی، جلال و دیگران | حمید عزیزیان شریف آباد صحافی سنتی | مجید فیضی‌راد* اگر پزشکیان قشر خاکستری را با خود همراه کند، بازی را برهم می‌زند نگاه مسعود پزشکیان به اقوام امنیتی نیست | علی مفتح آیا اندیشه شریعتی پاسخگوی جامعه امروز است؟ | محمدجواد حق‌شناس* فاصله دره احد و تالار رودکی

5

واکنش دفتر امام‌جمعۀ اهل سنت زاهدان به ادعاهای روزنامۀ دولت

  • کد خبر : 8824
  • 27 دی 1401 - 22:57
واکنش دفتر امام‌جمعۀ اهل سنت زاهدان به ادعاهای روزنامۀ دولت
دفتر امام‌جمعۀ اهل سنت زاهدان با صدور بیانیه‌ای به ادعاهای واهی و بی‌اساس روزنامۀ ایران، وابسته به دولت، واکنش نشان داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعۀ اهل سنت زاهدان،‌ متن این بیانیه به شرح ذیل است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعۀ اهل سنت زاهدان،‌ متن این بیانیه به شرح ذیل است

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

روزنامۀ ایران، ارگان رسانه‌ای دولت رئیسی امروز شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ ادعاهایی واهی علیه مولانا عبدالحمید، امام جمعۀ اهل‌سنت زاهدان مطرح کرده است. مطالبی مشابه قبلا نیز در این روزنامه بیان شده که یادآوری چند نکته در همین موضوع لازم به نظر می‌رسد:

۱.  دست‌اندرکاران روزنامۀ ایران ظاهراً خبر ندارند یا فراموش کرده‌اند که ۸ مهر در زاهدان کشتاری خونین و جنایتی بی‌سابقه صورت گرفته و طی آن نزدیک به ۱۰۰ نفر – از جمله یک زن و چندین کودک که برای نماز آمده بودند – از فرزندان این مرز و بوم با شلیک مستقیم مأموران به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۳۰۰ نفر زخمی، مفلوج و معلول شده‌اند. انتظار آن بود که این جنایت از سوی مسئولان رده‌بالای کشور محکوم شود، از مردم ستم‌دیده و مظلوم عذرخواهی شود، عاملان و آمران کشتار به سزای عمل خود برسند، خسارات جانی و مالی جبران شده و عدالت اجرا شود، اما متأسفانه تاکنون از سوی دولت و حاکمیت، این کشتارها نه محکوم شده‌اند و نه گام قانع‌کننده‌ای در راستای دستگیری و محاکمۀ علنی عاملان و آمران این حادثه برداشته شده است. این آقایان شاید آن خون‌ها را فراموش کرده باشند، اما بدانند که احساسات این مردم دل‌سوخته و عزادار شدیدا جریحه‌دار است. مردم همچنان در شوک به سر می‌برند و برایشان سؤال است که در ظرف چند ساعت این‌همه انسان بی‌گناه به چه جرمی به خاک و خون کشیده شدند؟! مردم باور نمی‌کنند این مأموران ایرانی بوده‌اند؛ زیرا اگر ایرانی می‌بودند اندکی ترحم نشان می‌دادند. این در حالیست که یک شهروند معترض به اتهام ایجاد راه‌بندان و ایجاد رعب و وحشت بدون کشتن حتی یک نفر به «محاربه» متهم شد و به سرعت به دار آویخته شد، ولی قاتلان ده‌ها کودک و نوجوان آزادانه می‌گردند؛ مردم این موارد را می‌بینند و تحلیل می‌کنند. تنها کاری هم که از دستشان برمی‌آید این است که صدای مظلومیت عزیزان خود را هر جمعه با اعتراض به گوش مسئولان برسانند.

۲. قابل ذکر است این حادثه چنان وحشت‌ناک و سنگین بود که تعداد زیادی از مردم بعد از این حادثۀ خونین در داخل و خارج کشور سلاح به دست گرفته و قصد داشته‌اند انتقام خون این شهدا را بگیرند، و مسئولین وضعیت منطقه را به‌خوبی می‌دانند؛ اما حضرت شیخ‌الاسلام مانع چنین اقدامات انتقام‌جویانه‌ای شده‌اند تا امنیت منطقه به‌هم نخورد و قضیه به صورت مسالمت‌آمیز پیگیری بشود و مشخص شود دلیل این جنایت چه بوده است، و قاتلان بی‌رحم به دست عدالت سپرده شوند. این مردم را مولانا عبدالحمید و مجموعۀ مسجد مکی نه تنها تحریک نکرده‌اند، بلکه تا حد زیادی کنترل کرده‌اند تا امنیت حفظ شود. ولی با این حال، چون مردم دردمند هستند و رسیدگی نشده است، بعد از مراسم نماز جمعه شعارهای اعتراضی سر می‌دهند.

۳. دست‌اندرکاران روزنامۀ دولت اگر واقعاً می‌خواهند بدانند که تحریک‌کنندگان واقعی مردم چه کسانی هستند، پس خوب بدانند آنانی که سناریوی جمعۀ خونین زاهدان را طراحی و اجرا کرده‌اند، این مردم را تحریک کرده‌اند. این مردم را خون‌هایی که مظلومانه به زمین ریخته‌ شده، تحریک کرده است. این مردم را عدم اعتراف مقصران حادثه به قصورشان و مصونیت آنها و محاکمه نشدن علنی‌شان خشمگین کرده است. «نقش مخرب علیه وحدت و امنیت ملی» را همان‌هایی بازی می‌کنند که عامل ریختن خون ده‌ها جوان نمازگزار بوده‌اند. در «پازل دشمنان مردم» کسانی حرکت می‌کنند که مانع اجرای عدالت در مورد مأمورانی هستند که به سوی مردم شلیک مستقیم کرده‌اند و تبعیض و تفاوت قائل هستند.

۴. در نوشتۀ مزبور سخنان امام جمعۀ اهل‌سنت تفرقه‌انگیز قلمداد شده است بدون آنکه حتی به یک مورد از این سخنان «تفرقه‌انگیز و خلاف وحدت و امنیت ملی» اشاره‌ای شود. به راستی کدام سخن امام جمعۀ اهل‌سنت زاهدان موجب تخریب وحدت و امنیت ملی شده است. ایشان که همواره به شنیده‌شدن فریاد ملت ایران از هر قوم و مذهب و مسلکی که هستند، تأکید کرده‌اند. اینکه یک شهروند ایرانی دلسوزانه از مسئولان کشورش بخواهد آحاد ملت را ببینند و صدای همه را بشنوند و عدالت را اجرا کنند، ندای اتحاد و همبستگی است یا تفرقه و تشتت؟! بیان این مطالبات به نفع کشور است.

 

لینک کوتاه : https://nimroozmag.com/?p=8824
  • 37 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.