• امروز : یکشنبه, ۴ آذر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 24 November - 2024
::: 3395 ::: 0
0

: آخرین مطالب

دیپلماسی، تخصص دیپلمات‌هاست راه صحیح خنثی نمودن همگرایی اقتدارگرایان جدید | استفن هادلی (ترجمه: رضا جلالی) «پزشکیان» مسوولیت بخشی از اختیاراتش را به نیروهای رقیب واگذار کرده است دولت چهاردهم و ضرورت تغییر حکمرانی فرهنگی | شهرام گیل‌آبادی* مهاجرت، صلح و امنیت پایدار | رسول صادقی* صلح اجتماعی و سیاست انتظامی | بهرام بیات* عصرانه‌ای با طعم شعر فرزندان پوتین | آندره ئی کولز نی کف (ترجمه: رضا جلالی) شماره جدید نشریه نیم روز منتشر شد چرا اسرائیل به ایران حمله نکرد؟! | آیت محمدی (کلهر) احیای داعش و القاعده در منطقه | آیت محمدی (کلهر) رونمایی از بزرگترین شهاب سنگ آهنی در مجموعه برج آزادی رهبران پوپولیست چه میراثی برای کشورشان بر جای می‌گذارند | مانوئل فاتک، کریستوف‌تری بش و مورتیس شولاریک بحران واقعی اقتصاد چین | ژانگ یوآن ژو لی یو (ترجمه: رضا جلالی) آسیا بدون هژمون | سوزانا پاتون و هروه لماهیو (ترجمه: رضا جلالی) شماره جدید نشریه نیم روز منتشر شد نکاتی درباره دیدگاه رئیس جمهور در ضرورت انتقال پایتخت | عبدالمحمد زاهدی حرکت به روی یال جمعه‌ها خون جای بارون می‌چکه | مرتضی‌ رحیم‌نواز داستان آشنایی یک شاعر اجازه خلق آثار عاشقانه را نمی‌دهند تو زنده‌ای هنوز و غزل فکر می‌کنی | سمانه نائینی زیبایی کلام در شعر بهمنی | سحر جناتی شماره جدید نشریه نیم روز منتشر شد گفتمان صلح و نگاهی به چالش‌های حقوقی در ایران معاصر | محمدرضا ضیایی بیگدلی صلح اجتماعی و مرجعیت رسانه در ایران | ماشاءالله شمس‌الواعظین صلح ایرانی از نگاه محمدعلی فروغی | مریم مهدوی اصل چگونگی کاهش اثرات تنهایی استراتژیک ایران | نصرت الله تاجیک گفتمان صلح و سیاست خارجی | محمدکاظم سجادپور گفتمان صلح و نیروهای مسلح ایران | حسین علایی اقتصاد صلح محور | فرشاد مومنی* نقش آموزش‌عالی در شکل‌گیری گفتمان صلح | مصطفی معین* آخرالزمانی‌های ایرانی و اجماع‌سازی پزشکیان | کیومرث اشتریان* ایران، بحران‌های منطقه‌ای و گفتمان صلح | عبدالامیر نبوی* گفتمان صلح و سیاست همسایگی | ماندانا تیشه‌یار* گفتمان صلح و محیط زیست | محمد درویش* گفتمان صلح و مساله حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران | مهدی ذاکریان* از چرایی تا چگونگی معرفی کتاب «اخوان‌المسلمین» | پیرمحمد ملازهی به نظر می‌رسد که باید شاهد روند خوبی باشیم شماره جدید نشریه نیم روز منتشر شد محمد جواد حق‌شناس: کابینه‌ای با حضور زنان جوانان و اهل تسنن سخنی با آقای رئیس جمهور در مورد چگونگی کاهش اثرات تنهایی استراتژیک ایران | نصرت الله تاجیک* انتخاب کابینه در اتاق‌ شیشه‌ای پیام رهبری به مناسبت برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شریعتی، جلال و دیگران | حمید عزیزیان شریف آباد صحافی سنتی | مجید فیضی‌راد* اگر پزشکیان قشر خاکستری را با خود همراه کند، بازی را برهم می‌زند نگاه مسعود پزشکیان به اقوام امنیتی نیست | علی مفتح آیا اندیشه شریعتی پاسخگوی جامعه امروز است؟ | محمدجواد حق‌شناس* فاصله دره احد و تالار رودکی

5

کلیسا شرق آشور در تهران

  • کد خبر : 5152
  • 01 آذر 1401 - 10:59
کلیسا شرق آشور در تهران
آدرس : کارگر شمالی، بعد از خیابان فاطمی، خیابان شهید خسروی، شماره 157

در شهر تهران کلیساهای متعددی به چشم می‌خورد که هر کدام از آن‌ها، دنیای منحصر به فرد خود را از نظر روایت و معماری دارد. یکی از این کلیساها، کلیسای آشوری حضرت توما است که جزو متفاوت‌ترین کلیساهای تهران به شمار می‌رود. توما از حواریون مسیح بود که بر اساس روایات به هندوستان رفت و کلیسای هندوستان را بنا نهاد. این کلیسا که به نام حضرت توما تقدیس شده، یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های تهران بشمار می‌رود و کلیسای انجیلی پروتستان و مخصوص آشوری‌ها است. بنای کلیسا در دوره‌ محمدرضا پهلوی در سال ۱۳۳۸ شمسی ساخته شد. در بیرون از کلیسا و بر نرده‌های محوطه آن، نمادهایی از صلیب به چشم می‌خورد که زیبایی خاصی به نمای بیرونی بنا بخشیده است. شاید کمتر کسی داخل کلیسای آشوری حضرت توما را دیده باشد، چرا که افراد برای ورود به آن مجوزهای مخصوصی احتیاج دارند.

معماری این کلیسا را می­توان از نمونه شاهکارهای معمار آشوری تهران دانست کار داوید اوشانا داوید اوشانا دانش آموز دبیرستان البرز است که در رشته معماری دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران تحصیل کرد. الگوی معماری آن منطبق بر معماری سبک مدرن است و با سادگی و زیبایی از سبک مینیمال پیروی می­کند. آنچه بیش از هر چیزی در نگاه اول توجه را جلب می‌کند، طراحی متفاوت و مدرن این کلیسا است که برخلاف کلیساهای کلاسیک، با عناصر نوین معماری طراحی شده است. ساختمان کلیسای آشوری حضرت توما مستطیل شکل است و با توجه به ابعاد آن، به طول ۲۸ متر و عرض ۵/۱۲ متر در جهت شمال به جنوب بنا شده و محراب آن در سمت جنوب کلیسا قرار دارد. بنای کلیسا بر صفه‌ای قرار دارد و صلیبی ساده و بزرگ در بالای بنا خودنمایی می‌کند. در بنای کلیسا هر یک از ورودی‌ها با پلکان‌هایی در مقابل هم به محوطه‌ اطراف متصل می‌شوند. این بنا بزرگ‌ترین کلیسای پروتستان تهران شناخته می‌شود و مراسم‌های مهم این فرقه با میزبانی این کلیسا انجام می‌شود. بازدید از کلیسای آشوری حضرت توما حس و حال عجیبی دارد و سادگی فضای داخلی آن آرامشی وصف ناپذیر به هر بیننده‌ای منتقل خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://nimroozmag.com/?p=5152
  • 175 بازدید

برچسب ها

نوشته ‎های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.