• امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
::: 3340 ::: 0
0

: آخرین مطالب

خشونت گریزی در شاهنامه | محمد رسولی آرامگاه فردوسی | محمد رسولی سوگِ اعتراضی و جایگاه زنانگی در شاهنامه و فرهنگ فارسی | محمدحسین مجتهدی حقوق بشر در شاهنامه | محمد رسولی نقش آفرینی زنان در شاهنامه زن در شاهنامه | محمد رسولی افغانستان در شاهنامه | محمد رسولی گفتمان «باید مثل آمریکا و اروپا باشیم» را رها کنیم! | علی مفتح اقدامات شهردار تهران منافع چه کسانی را تأمین می کند؟ اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم! | سعید حجاریان تسلیحات هوش مصنوعی | کیومرث اشتریان وطن فارسی | محمدکاظم کاظمی* شبی با هرات جشنواره بین‌المللی فیلم زنان هرات | الکا سادات* از گسست تا پیوند هنرمندان خطاط هرات و تهران | نیک محمدمستمندغوری* نگاهی به نهادها و نشریه‌های ادبی در هرات از ۱۳۸۰ تا ۱۴۰۲ | افسانه واحدیار* اندیشه‌های اجتماعی خواجه عبدالله انصاری | سعید حقیقی جایگاه هرات در محیط فرهنگی و ادبی تاجیکستان | عبدالله راهنما* شناسنامه انجمن ادبی هرات | نارون رجایی داغ تمنا | سید ابوطالب مظفری از تسبیح تا ترنم | محمدکاظم کاظمی جامی؛ برترین چهره فرهنگی هرات | حسن امین هرات، قلب ادبیات، معنویت و تصوف در افغانستان | مرضیه سلیمانی (خورشید) پیوند هرات با آریانا و ایرانشهر | یحی حازم اسپندیار شاهنامه و هرات | محمد آصف فکرت هروی هرات از نگاه دکتر اسلامی نُدوشن | مهرداد صادقیان ندوشن هرات؛ پیوند دهنده‌ای فرهنگی ملت‌های حوزۀ نوروز | عبدالمنان دهزاد شکستن چندمین استخوان در تحویل سال | خالد قادری* هرات، نقطه‌ وصل در حوزه‌ نوروزستان | اسحاق ثاقبی داراب ظرفیت‌های هرات برای پیوندهای تاریخی حوزه‌ی تمدنی نوروز | محبوب‌الله افخمی* توهمات امارات در مورد بین المللی کردن مسئله سه جزیره ایرانی | کورش احمدی* مناقشه بر حق حاکمیت تاریخی ایران | محمدجواد حق‌شناس شبکه ملی و فراملی موزه خلیج فارس | رضا دبیری‌نژاد* حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان؛ روستانشینی و پایداری معیشتی | محمدامین خراسانی* برای صیانت از نام خلیج فارس نیازمند عزم ملی هستیم خلیج فارس در آئینه زمان | محمدعلی پورکریمی* حفاظت از نام خلیج فارس جزایر سه‌گانه ایرانی، دسیسه انگلیسی، فراموش‌کاری عربی | محمدعلی بهمنی قاجار خلیج عربی یا خلیج همیشه فارس؟ بر این دو عنوان درنگ کنید | حبیب احمدزاده هژمونی ایرانی خلیج فارس از عهد باستان تا کنون | مرتضی رحیم‌نواز درباره پوشش و لباس زنان در جزیره کیش | مرتضی رحیم نواز جهانی شدن و نقش ژئواکونومیکی منطقه خلیج فارس | مهدی حسین‌پور مطلق خلیج فارس، آبراه صلح و گفتگو | فریدون مجلسی خلاء قدرت و ابهام چهره ژئوپلیتیکی در خلیج فارس | نصرت الله تاجیک درباره روز ملی خلیج‌فارس | محمدجواد حق‌شناس موزه ملی هرات | مرتضی حصاری کتیبه‌های فارسی مسجد ‌جمعه (جامع) هرات | مرتضی رضوانفر مسجد جامع هرات میراثی ماندگار در تاریخ معماری جهان اسلام | علیرضا انیسی معماری در خراسان بزرگ عهد تیموری | ترانه یلدا از چهارسوی هرات تا چهار مرکز دیپلماسی جهان | سروش رهین

1

مرضیه حاجی هاشمی : آقای وزیر کشور! پاسخ دهید

  • کد خبر : 15574
  • 10 آذر 1402 - 21:32
مرضیه حاجی هاشمی : آقای وزیر کشور! پاسخ دهید
حتما آنهایی که مهر دینداری بر پیشانی خود می زنند و مهر «باطل شد» بر پرونده بسیاری که به تشخیص آنها عدم التزام به اسلام دارند! نیک می دانند که امام اول شیعیان توصیه کرده اند که امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید

این روزها که مسئولان حکومت دینی در توجیه استقرار حجابان هایی در امکان عمومی برای پاکبانی جامعه! و پاسبانی حریم دین! بر وجوب امر به معروف و نهی از منکر و خودجوش و مردمی بودن آن تأکید دارند، ما را بر آن می دارند تا چنین خودجوش و به عنوان مردمی از مردمان این سرزمین، به امر به معروف و نهی از منکر مبادرت ورزیم.

حتما آنهایی که مهر دینداری بر پیشانی خود می زنند و مهر «باطل شد» بر پرونده بسیاری که به تشخیص آنها عدم التزام به اسلام دارند! نیک می دانند که امام اول شیعیان توصیه کرده اند که امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید؛ چون بدان شما بر شما حاکم می شوند. این توصیه به طور مشخص نشان می دهد، مخاطب مردم در امر به معروف و نهی از منکر، حاکمان هستند و هدف از آن، ممانعت از شر و فساد در قدرت و حاکمیت و جلوگیری از ظلم حاکمان است.

بنا به توصیه امام خود و به دلیل تشویق و ترغیب این روزهای مسئولان حکومت به امر به معروف و نهی از منکر خودجوش، حاکمان را مخاطب قرار می دهم، آنهایی که دست در دست هم، مجلس و دولت حداقلی را مستقر و بر مردم حاکم ساختند و همچنان بر این منکر پای می فشرند:

شما بزرگترین منکر را مرتکب شدید؛ چرا که مطابق همان قانونی که به آن برای الزام حجاب استناد می کنید، اکثریت مردم را از حق تعیین سرنوشت خود که در آن تصریح شده است، محروم کرده اید و اجازه ندادید اکثریت مردم در تصویب قوانینی که باید از آن اطاعت کنند، مانند همین لایحه حجاب و عفاف، نقشی داشته باشند و آنها را به لحاظ قانونی از وجاهت انداخته اید؛ چرا که قراداد اجتماعی را که سال ۵۸ بر اساس میثاق نامه قانون اساسی منعقد شده است، با این خلاف آشکار  و عمل غیرقانونی نقض کردید، چنانچه «روسو» مهمترین اصل قرارداد اجتماعی را عبارت از این می داند که تمام کسانی که قرار است از قانونی اطاعت کنند باید در تصویب آن هم دخالت داشته باشند.

حال باید مشخص شود، کجا و چگونه مردمی که هیچ فرد یا گروهی، مطالباتشان را نمایندگی نمی کند و از حق انتخاب و مشارکت در تصمیم گیری و تعیین سرنوشت خود محروم شده اند در دو سوی دالانی خودجوش بایستند تا آنهایی را که مرتکب چنین منکر آشکار و نقض همین قانون اساسی مورد استناد شده اند، از منکر نهی و به معروف امر کنند تا دقیقا مطابق هشدار امام علی (ع) محکوم به حکومت بدان بر خویش نشوند؟

آقای وزیر کشور! پاسخ دهید

لینک کوتاه : https://nimroozmag.com/?p=15574
  • نویسنده : مرضیه حاجی هاشمی
  • 38 بازدید

نوشته ‎های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.