• امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
::: 3340 ::: 0
0

: آخرین مطالب

خشونت گریزی در شاهنامه | محمد رسولی آرامگاه فردوسی | محمد رسولی سوگِ اعتراضی و جایگاه زنانگی در شاهنامه و فرهنگ فارسی | محمدحسین مجتهدی حقوق بشر در شاهنامه | محمد رسولی نقش آفرینی زنان در شاهنامه زن در شاهنامه | محمد رسولی افغانستان در شاهنامه | محمد رسولی گفتمان «باید مثل آمریکا و اروپا باشیم» را رها کنیم! | علی مفتح اقدامات شهردار تهران منافع چه کسانی را تأمین می کند؟ اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم! | سعید حجاریان تسلیحات هوش مصنوعی | کیومرث اشتریان وطن فارسی | محمدکاظم کاظمی* شبی با هرات جشنواره بین‌المللی فیلم زنان هرات | الکا سادات* از گسست تا پیوند هنرمندان خطاط هرات و تهران | نیک محمدمستمندغوری* نگاهی به نهادها و نشریه‌های ادبی در هرات از ۱۳۸۰ تا ۱۴۰۲ | افسانه واحدیار* اندیشه‌های اجتماعی خواجه عبدالله انصاری | سعید حقیقی جایگاه هرات در محیط فرهنگی و ادبی تاجیکستان | عبدالله راهنما* شناسنامه انجمن ادبی هرات | نارون رجایی داغ تمنا | سید ابوطالب مظفری از تسبیح تا ترنم | محمدکاظم کاظمی جامی؛ برترین چهره فرهنگی هرات | حسن امین هرات، قلب ادبیات، معنویت و تصوف در افغانستان | مرضیه سلیمانی (خورشید) پیوند هرات با آریانا و ایرانشهر | یحی حازم اسپندیار شاهنامه و هرات | محمد آصف فکرت هروی هرات از نگاه دکتر اسلامی نُدوشن | مهرداد صادقیان ندوشن هرات؛ پیوند دهنده‌ای فرهنگی ملت‌های حوزۀ نوروز | عبدالمنان دهزاد شکستن چندمین استخوان در تحویل سال | خالد قادری* هرات، نقطه‌ وصل در حوزه‌ نوروزستان | اسحاق ثاقبی داراب ظرفیت‌های هرات برای پیوندهای تاریخی حوزه‌ی تمدنی نوروز | محبوب‌الله افخمی* توهمات امارات در مورد بین المللی کردن مسئله سه جزیره ایرانی | کورش احمدی* مناقشه بر حق حاکمیت تاریخی ایران | محمدجواد حق‌شناس شبکه ملی و فراملی موزه خلیج فارس | رضا دبیری‌نژاد* حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان؛ روستانشینی و پایداری معیشتی | محمدامین خراسانی* برای صیانت از نام خلیج فارس نیازمند عزم ملی هستیم خلیج فارس در آئینه زمان | محمدعلی پورکریمی* حفاظت از نام خلیج فارس جزایر سه‌گانه ایرانی، دسیسه انگلیسی، فراموش‌کاری عربی | محمدعلی بهمنی قاجار خلیج عربی یا خلیج همیشه فارس؟ بر این دو عنوان درنگ کنید | حبیب احمدزاده هژمونی ایرانی خلیج فارس از عهد باستان تا کنون | مرتضی رحیم‌نواز درباره پوشش و لباس زنان در جزیره کیش | مرتضی رحیم نواز جهانی شدن و نقش ژئواکونومیکی منطقه خلیج فارس | مهدی حسین‌پور مطلق خلیج فارس، آبراه صلح و گفتگو | فریدون مجلسی خلاء قدرت و ابهام چهره ژئوپلیتیکی در خلیج فارس | نصرت الله تاجیک درباره روز ملی خلیج‌فارس | محمدجواد حق‌شناس موزه ملی هرات | مرتضی حصاری کتیبه‌های فارسی مسجد ‌جمعه (جامع) هرات | مرتضی رضوانفر مسجد جامع هرات میراثی ماندگار در تاریخ معماری جهان اسلام | علیرضا انیسی معماری در خراسان بزرگ عهد تیموری | ترانه یلدا از چهارسوی هرات تا چهار مرکز دیپلماسی جهان | سروش رهین

2

مصطفی داننده : شوخی صداوسیما با مردم: «ما باطل‌السحر نقش‌های شوم هستیم»!

  • کد خبر : 8734
  • 27 دی 1401 - 0:16
مصطفی داننده : شوخی صداوسیما با مردم: «ما باطل‌السحر نقش‌های شوم هستیم»!
چرا سازمانی که مخاطبانش در 10 سال گذشته، سیر نزولی در پیش گرفته و همچون هواپیمایی که دو موتور خود را از دست داده در حال سقوط است، باید از بودجه کشور استفاده کند در حالی که از تمام رقبای داخلی و خارجی خود عقب مانده است؟

چند سالی است که در فصل بودجه، سوال مشترکی از سوی بسیاری از ناظران و فعالان سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مطرح می‌شود که چرا باید چنین بودجه کلانی به سازمان ناکارآمدی مثل صداوسیما داده شود. اگر این بودجه در بخش‌های دیگر فرهنگی و اجتماعی کشور هزینه شود، قطعا نتیجه بهتری خواهد داشت.

این اعتراضات به گوش صداوسیما رسیده است و روابط عمومی این سازمان خطاب به مجلس نوشت: «صداوسیما: مجلس انقلابی با تصویب بودجه ما پاسخ محکمی به دشمنان بدهد. دلیل جیغ‌های بنفش رسانه‌های معاند و دروغ‌گو در خصوص بودجه رسانه ملی معلوم است. به بودجه ما حمله می‌شود، چون می‌دانند باطل‌السحر نقشه‌های شوم هستیم.»

این درخواست یادآور این ضرب المثل عامیانه است که «گفتی باور کردم، قسم خوردی شک کردم». اگر عملکرد صداوسیما مطلوب بود و مردم راضی بودند، چه احتیاجی بود که برای توجیه نمایندگان مجلس برای اختصاص بودجه، نامه نوشته و دلیل آورده شود.

چرا سازمانی که مخاطبانش در ۱۰ سال گذشته، سیر نزولی در پیش گرفته و همچون هواپیمایی که دو موتور خود را از دست داده در حال سقوط است، باید از بودجه کشور استفاده کند در حالی که از تمام رقبای داخلی و خارجی خود عقب مانده است؟

بسیاری از ناظران فرهنگی و هنری بر این باورند که در بحث سریال سازی مدت‌هاست تلویزیون رقابت را به شبکه نمایش خانگی و حتی سریال‌های ترکی ماهواره واگذار کرده است. این که صداوسیمایی که به گواه شبکه آی فیلم و تکرارهایش، توانایی ساخت سریال‌های موفق را دارد در حال حاضر نمی‌تواند سریال بسازد، دلیل مشخصی دارد چرا که این سازمان با دست خود تمام سرمایه‌هایش را به بیرون راهنمایی کرده و در خروج را به آنها نشان داده است.

در بحث سیاسی و اخبار هم که سال‌هاست زیر عَلَم یک جریان خاص سینه می‌زند. هرکه مثل این نحله سیاسی حرف بزند، روی چشمان صداوسیما جا دارد و هرکه ساز مخالف داشته باشد، جایی در قاب تلویزیون ندارد.

در بحث فرهنگ‌سازی‌هم به مراحله ابتری رسیده است. هنوز بابابرقی در یادمان مانده است که سعی می‌کرد برای درست مصرف کردن، فرهنگ سازی کند. حالا اما مجریان لوده‌ای با لحاف و مجسمه‌های پلاستیکی سعی در فرهنگ سازی سنت‌های قدیمی ایران دارند!

حالا چرا صداوسیما خود را “باطل السحر” می‌داند، خدا عالم است. اگر منظورشان حذف چهره‌های شناخته شده مردمی است، که بله؛ بسیار موفق بوده‌اید؛ اما اگر عملکردتان را می‌گویید که اتفاقا همان دشمنی که می‌گویید از عملکردتان رضایت کامل را دارد و دست روی دست می‌گذارد تا  شما با استعداد عجیب‌تان  مردم  را رو در روی هم قرار دهید  و عصبانی کنید.

همین ماجرای علی دایی و مهمان شبکه افق را به یاد بیاورید تا متوجه این مسئله ساده شوید.

مجلس باید از جانب مردم از صداوسیما سوال بپرسد که با این همه بودجه‌ای که می‌گیرد چه کمکی به جامعه کرده  و در این سال‌ها چه نقشی در بهبود شرایط کشور داشته است؟/روزنومه‌چی

لینک کوتاه : https://nimroozmag.com/?p=8734
  • نویسنده : مصطفی داننده
  • 101 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.