• امروز : پنجشنبه, ۱۱ بهمن , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 30 January - 2025
::: 3407 ::: 0
0

: آخرین مطالب

پوتین و ترجیح اوکراین بر سوریه | الکساندر با نوف (ترجمه: رضا جلالی) شماره جدید نشریه نیم روز منتشر شد زاکانی پس از شرکت در انتخابات رای اکثریت را از دست داد تصمیمی شجاعانه ققنوس در آتش | مرتضی رحیم‌نواز شمایل یک اسطوره | مرتضی رحیم‌نواز بچه خانی آباد | ندا مهیار کالبد مدنی تهران | بهروز مرباغی* فضاهای عمومی و تعاملات اجتماعی رو بستر تاریخ | اسکندر مختاری طالقانی از تهران چه می‌خواهیم؟ | ترانه یلدا * داستان تولد یک برنامه | حمید عزیزیان شریف آباد* تاملی بر نقش سترگ سیدجعفر حمیدی در اعتلای فرهنگ ایران شبی برای «شناسنامه استان بوشهر» انجمن‌های مردمی خطرناک نیستند به آنها برچسب نزنیم فشار حداکثری فقط موجب تقویت مادورو خواهد شد | فرانسیسکو رودریگرز ناکارآمد‌ترین شورا | فتح الله اُمی نجات ایران | فتح‌ الله امّی چرا یادمان ۱۶ آذر، هویت بخش جنبشِ دانشجویی است؟ در ۱۶ آذر، هدف ضربه به استقلال و کنش‎گری دانشگاه بود یادی از۱۶ آذر | فتح‌ الله امّی وقایع ‎نگاری یک اعتراض | مرتضی رحیم ‎نواز روز دانشجو فرصتی برای تیمار زخم‌ها | محمدجواد حق‌شناس سیاست‌ورزی صلح‌آمیز ایرانی از منظر کنش‌گری مرزی | مقصود فراستخواه* دهه هشتادی‌ها و صلح با طبیعت | علی‌اصغر سیدآبادی* دلایل دوری از سیاست دوستی در جریان‌های سیاسی امروز با رویکرد شناختی | عباسعلی رهبر* شماره جدید نشریه نیم روز منتشر شد دیپلماسی، تخصص دیپلمات‌هاست راه صحیح خنثی نمودن همگرایی اقتدارگرایان جدید | استفن هادلی (ترجمه: رضا جلالی) «پزشکیان» مسوولیت بخشی از اختیاراتش را به نیروهای رقیب واگذار کرده است دولت چهاردهم و ضرورت تغییر حکمرانی فرهنگی | شهرام گیل‌آبادی* مهاجرت، صلح و امنیت پایدار | رسول صادقی* صلح اجتماعی و سیاست انتظامی | بهرام بیات* عصرانه‌ای با طعم شعر فرزندان پوتین | آندره ئی کولز نی کف (ترجمه: رضا جلالی) شماره جدید نشریه نیم روز منتشر شد چرا اسرائیل به ایران حمله نکرد؟! | آیت محمدی (کلهر) احیای داعش و القاعده در منطقه | آیت محمدی (کلهر) نگاهی به جریان پایتخت‌گزینی در تاریخ ایران | غلامحسین تکمیل همایون در پایتخت‌ گزینیِ تهران | مرتضی رحیم‌نواز* تهران و چالش انتقال پایتخت | عبدالمحمد زاهدی* آخرالزمان یا جنگی بزرگ در خاورمیانه؟! | هادی طلوعی* اردن و سیستم جدید انتخاباتی | نصرت الله تاجیک* تهران، پایتخت هفت هزار ساله | محمدجواد حق شناس نکاتی درباره دیدگاه رئیس جمهور در ضرورت انتقال پایتخت | عبدالمحمد زاهدی رونمایی از بزرگترین شهاب سنگ آهنی در مجموعه برج آزادی رهبران پوپولیست چه میراثی برای کشورشان بر جای می‌گذارند | مانوئل فاتک، کریستوف‌تری بش و مورتیس شولاریک بحران واقعی اقتصاد چین | ژانگ یوآن ژو لی یو (ترجمه: رضا جلالی) آسیا بدون هژمون | سوزانا پاتون و هروه لماهیو (ترجمه: رضا جلالی) شماره جدید نشریه نیم روز منتشر شد حرکت به روی یال

7

مجتبی لطفی : کارگردان فیلم علفزار کاری کارستان کرده تا بازار داغ ریا و تزویر را زیر سایه نماز و اذان به تصویر کشد

  • کد خبر : 9676
  • 08 بهمن 1401 - 20:53
مجتبی لطفی : کارگردان فیلم علفزار کاری کارستان کرده تا بازار داغ ریا و تزویر را زیر سایه نماز و اذان به تصویر کشد
قاعدتا وزیر کشور به‌عنوان یک مقام عالی کشور که مسئولیت خطیری در پاره‌ای از امورات اجرایی دارد باید حرف حساب بزند

نمی‌دانم فیلم علفزار را دیدید یا نه. در فیلم، معاون دادستان از بازپرس می‌خواهد پرونده چندجوانی که به باغی حمله‌ور شده و دست مردان را بسته و به زنان تجاوز کردند، مختومه کند زیرا پای دختر یکی از مدیران گردن کلفت شهر در میان است. در یک صحنه، معاون دادستان درحالی با پیشانی پینه‌بسته، یقه از بیخ‌بسته، به بازپرس فشار می‌آورد و تهدید می‌کندکه درحال بالازدن آستین برای وضوست و صدای اذان از دادسرا پخش می‌شود!

کارگردان کاری کارستان کرده تا بازار داغ ریا و تزویر را زیر سایه نماز و اذان به تصویر کشد. خواستم چیزی بنویسم و لعنت بر چنین وضو و پیشانی پینه‌بسته بفرستم تا اینکه

احمد وحیدی وزیر کشور گفته است: «هرکدام از مؤمنان احساس کردند در مجموعه‌ای نسبت به نماز کوتاهی می‌کنند، به ما گزارش کند. ملاک ارزیابی ما در پذیرش مسئولیت‌ها امر نماز است».

قاعدتا وزیر کشور به‌عنوان یک مقام عالی کشور که مسئولیت خطیری در پاره‌ای از امورات اجرایی دارد باید حرف حساب بزند. ما نیز  معتقدیم نماز ستون دین است و اگر حقیقت آن که کرنش در برابر خالق هستی و پشت سر انداختن دیگر خالق‌های دروغین و مستبد، با گفتن الله‌اکبر است، اقامه گردد، آثار فردی و اجتماعی بسزایی دارد اما چندنکته:

۱. آیا نمازخوان بودن کارگزاران دولتی در ادارات و وقت رسیدگی به مردم را تلف کردن، ضایع نمودن حق مردمی نیست که کارشان لنگ می‌ماند؟

۲. اینکه مردم را به گزارش‌دادن بی‌نمازهای ادارات ترغیب کنید، جاسوسی مردم از یکدیگر نیست و آنان را در برابر هم قراردادن [نیست]؟

۳. اگر کارمندی  بواسطه ترس از گزارش، و نان بریدن، نماز بخواند، این اسمش عبادت ریایی نیست؟

۴.قرار است نماز از منکر جلوگیری کند، این نماز موصوف خودش منکر نیست؟ نصب چنین آدمی چطور؟

۵. [آیا] ۴۳سال نیست که در گزینش، نمازخوانها و روندگان به نماز جمعه را جذب و مدیر کردید و [بعدها] با وضو و چفیه آمدند و بر اثر کورعقلی مدیریتی، دیگر مردم نمازخوان را بی‌نماز کردید؟

۶. مگر حدیث نفرمود به طول رکوع و سجود فرد نگاه نکنید بلکه به صدق کلام و ادای امانت بنگرید؟

در این چنددهه اگر صدق و امانت در کار بود، روزبه‌روز پسرفت جامعه را شاهد بودیم؟

۷. به مردم قول حکومت علوی دادید؛ در کدام دستورالعمل علی(ع) از نمازخواندن مدیران ذکری به میان آمده؟

کجا علی آروزی مرگ کرده به‌دلیل بی‌نمازی کارگزارش؟

۸. از چنددهه قبل به این‌سو با سازکارهای پرهزینه از جیب مردم خواستید فرهنگ نماز را جاری و ساری کنید؛ آیا آماری از خیانت با نمازهای حکومتی دارید که آمار بی‌نمازی را به اوج رساندند؟

۹. مردم مالیات می‌دهند که کارکنان شما در ادارات و سازمانها نماز بخوانند یا امور مردم و جامعه را رتق و فتق کنند؟

۱۰. اول انقلاب با شعار دهان پرکن تقدم تعهد بر تخصص، [آیا] تعهد ضایع نشد و هم متخصصان را منزوی‌ نکردند و سفلگان را برصدر ننشاندند؟!

نه جناب وزیر کشور! اگر به عقل و برداشت شرعی منبعث از عقلانیت رجوع کنید در دوگانه مدیر توانای بی نماز و مدیر ناتوان با نماز؛ به یقین اولی تقدم دارد و بوی گند خیانت دومی با پیشانی پینه‌بسته تا فرسنگ‌ها مشام را آزار می‌دهد و جامعه‌ای باوجود اینان در مصدر امور، علفزاری بیش نیست!

لینک کوتاه : https://nimroozmag.com/?p=9676
  • نویسنده : مجتبی لطفی
  • منبع : سحام نیوز
  • 27 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.