• امروز : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 22 November - 2024
::: 3395 ::: 0
0

: آخرین مطالب

دیپلماسی، تخصص دیپلمات‌هاست راه صحیح خنثی نمودن همگرایی اقتدارگرایان جدید | استفن هادلی (ترجمه: رضا جلالی) «پزشکیان» مسوولیت بخشی از اختیاراتش را به نیروهای رقیب واگذار کرده است دولت چهاردهم و ضرورت تغییر حکمرانی فرهنگی | شهرام گیل‌آبادی* مهاجرت، صلح و امنیت پایدار | رسول صادقی* صلح اجتماعی و سیاست انتظامی | بهرام بیات* عصرانه‌ای با طعم شعر فرزندان پوتین | آندره ئی کولز نی کف (ترجمه: رضا جلالی) شماره جدید نشریه نیم روز منتشر شد چرا اسرائیل به ایران حمله نکرد؟! | آیت محمدی (کلهر) احیای داعش و القاعده در منطقه | آیت محمدی (کلهر) رونمایی از بزرگترین شهاب سنگ آهنی در مجموعه برج آزادی رهبران پوپولیست چه میراثی برای کشورشان بر جای می‌گذارند | مانوئل فاتک، کریستوف‌تری بش و مورتیس شولاریک بحران واقعی اقتصاد چین | ژانگ یوآن ژو لی یو (ترجمه: رضا جلالی) آسیا بدون هژمون | سوزانا پاتون و هروه لماهیو (ترجمه: رضا جلالی) شماره جدید نشریه نیم روز منتشر شد نکاتی درباره دیدگاه رئیس جمهور در ضرورت انتقال پایتخت | عبدالمحمد زاهدی حرکت به روی یال جمعه‌ها خون جای بارون می‌چکه | مرتضی‌ رحیم‌نواز داستان آشنایی یک شاعر اجازه خلق آثار عاشقانه را نمی‌دهند تو زنده‌ای هنوز و غزل فکر می‌کنی | سمانه نائینی زیبایی کلام در شعر بهمنی | سحر جناتی شماره جدید نشریه نیم روز منتشر شد گفتمان صلح و نگاهی به چالش‌های حقوقی در ایران معاصر | محمدرضا ضیایی بیگدلی صلح اجتماعی و مرجعیت رسانه در ایران | ماشاءالله شمس‌الواعظین صلح ایرانی از نگاه محمدعلی فروغی | مریم مهدوی اصل چگونگی کاهش اثرات تنهایی استراتژیک ایران | نصرت الله تاجیک گفتمان صلح و سیاست خارجی | محمدکاظم سجادپور گفتمان صلح و نیروهای مسلح ایران | حسین علایی اقتصاد صلح محور | فرشاد مومنی* نقش آموزش‌عالی در شکل‌گیری گفتمان صلح | مصطفی معین* آخرالزمانی‌های ایرانی و اجماع‌سازی پزشکیان | کیومرث اشتریان* ایران، بحران‌های منطقه‌ای و گفتمان صلح | عبدالامیر نبوی* گفتمان صلح و سیاست همسایگی | ماندانا تیشه‌یار* گفتمان صلح و محیط زیست | محمد درویش* گفتمان صلح و مساله حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران | مهدی ذاکریان* از چرایی تا چگونگی معرفی کتاب «اخوان‌المسلمین» | پیرمحمد ملازهی به نظر می‌رسد که باید شاهد روند خوبی باشیم شماره جدید نشریه نیم روز منتشر شد محمد جواد حق‌شناس: کابینه‌ای با حضور زنان جوانان و اهل تسنن سخنی با آقای رئیس جمهور در مورد چگونگی کاهش اثرات تنهایی استراتژیک ایران | نصرت الله تاجیک* انتخاب کابینه در اتاق‌ شیشه‌ای پیام رهبری به مناسبت برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شریعتی، جلال و دیگران | حمید عزیزیان شریف آباد صحافی سنتی | مجید فیضی‌راد* اگر پزشکیان قشر خاکستری را با خود همراه کند، بازی را برهم می‌زند نگاه مسعود پزشکیان به اقوام امنیتی نیست | علی مفتح آیا اندیشه شریعتی پاسخگوی جامعه امروز است؟ | محمدجواد حق‌شناس* فاصله دره احد و تالار رودکی

4

جای «مولوی عبدالحمید»امروز با جای «روحانیون شیعه» دیروز عوض شده. قبل از انقلاب «روحانیون شیعه» در برابر حکومت و در کنار مردم بودند، امروز «مولوی عبدالحمید» دربرابر حکومت و کنار مردم ایستاده

  • کد خبر : 7802
  • 13 دی 1401 - 16:59
جای «مولوی عبدالحمید»امروز با جای «روحانیون شیعه» دیروز عوض شده. قبل از انقلاب «روحانیون شیعه» در برابر حکومت و در کنار مردم بودند، امروز «مولوی عبدالحمید» دربرابر حکومت و کنار مردم ایستاده
آیا بجز دعوت مسئولین به رأفت و مدارا با مردم، احترام به حقوق شهروندان، اعم از مسلمان و غیر مسلمان

حکایت جناب «مولوی عبدالحمید» برای نظام، شده حکایت «درب مسجد»: «نه کندنی است، نه سوزاندنی». هر اقدامی علیه مشارالیه، صرفاً بر ابعاد نارضایتی و بغض و کینۀ اهل سنت در بلوچستان و ای‌بسا سایر هم‌میهنان اهل سنت در سایر نقاط کشور می‌افزاید. جدای از اهل سنت، مواضع حق‌طلبانه و آزادی‌خواهانۀ جناب مولوی عبدالحمید در همراهی با اعتراضات مردمی باعث گردیده که بسیاری از ایرانیان دیگر، که با ایشان تا قبل از این جریانات آشنایی نداشتند، یا حداکثر نام این روحانی بزرگوار را صرفاً شنیده بودند، امروز سرشار از احترام به‌ایشان شده‌اند. بنابراین هر اقدامی علیه ایشان با واکنش منفی کسر قابل توجه‌ای از ایرانیان روبرو خواهد شد.

در عین حال، مسئولین را در برابر این پرسش نزد افکار عمومی قرار می‌دهد که مگر ایشان کدام سخن ناحق و ناروا گفته بوده؟ آیا بجز دعوت مسئولین به رأفت و مدارا با مردم، احترام به حقوق شهروندان، اعم از مسلمان و غیر مسلمان، از جمله شهروندان بهایی، پرهیز از خشونت در مواجهه با اعتراضات مردمی و رسیدگی به علت تیراندازی بی‌محابا به معترضین، حرف دیگری می‌زنند؟

آیا روحانیون بزرگوار تشیع، قبل از رسیدن بقدرت، غیر از این‌ها می‌گفتند؟ با این تفاوت که قبل از انقلاب گفته می‌شد چون روحانیت شیعه از نظر مالی به حکومت وابسته نیست، بنابراین استقلال دارد و با مردم همراهی می‌کند. اما بسیاری از روحانیون سنی بواسطۀ وابستگی مالی به حکومت‌ها نمی‌توانند با مردمانشان همراهی کنند.

نمی‌دانم آیا هنوز هم همچنان می‌توان گفت که روحانیت شیعه در ایران مستقل از حکومت است؟

لینک کوتاه : https://nimroozmag.com/?p=7802
  • منبع : نیم‌روز
  • 163 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.