• امروز : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 22 November - 2024
::: 3395 ::: 0
0

: آخرین مطالب

دیپلماسی، تخصص دیپلمات‌هاست راه صحیح خنثی نمودن همگرایی اقتدارگرایان جدید | استفن هادلی (ترجمه: رضا جلالی) «پزشکیان» مسوولیت بخشی از اختیاراتش را به نیروهای رقیب واگذار کرده است دولت چهاردهم و ضرورت تغییر حکمرانی فرهنگی | شهرام گیل‌آبادی* مهاجرت، صلح و امنیت پایدار | رسول صادقی* صلح اجتماعی و سیاست انتظامی | بهرام بیات* عصرانه‌ای با طعم شعر فرزندان پوتین | آندره ئی کولز نی کف (ترجمه: رضا جلالی) شماره جدید نشریه نیم روز منتشر شد چرا اسرائیل به ایران حمله نکرد؟! | آیت محمدی (کلهر) احیای داعش و القاعده در منطقه | آیت محمدی (کلهر) رونمایی از بزرگترین شهاب سنگ آهنی در مجموعه برج آزادی رهبران پوپولیست چه میراثی برای کشورشان بر جای می‌گذارند | مانوئل فاتک، کریستوف‌تری بش و مورتیس شولاریک بحران واقعی اقتصاد چین | ژانگ یوآن ژو لی یو (ترجمه: رضا جلالی) آسیا بدون هژمون | سوزانا پاتون و هروه لماهیو (ترجمه: رضا جلالی) شماره جدید نشریه نیم روز منتشر شد نکاتی درباره دیدگاه رئیس جمهور در ضرورت انتقال پایتخت | عبدالمحمد زاهدی حرکت به روی یال جمعه‌ها خون جای بارون می‌چکه | مرتضی‌ رحیم‌نواز داستان آشنایی یک شاعر اجازه خلق آثار عاشقانه را نمی‌دهند تو زنده‌ای هنوز و غزل فکر می‌کنی | سمانه نائینی زیبایی کلام در شعر بهمنی | سحر جناتی شماره جدید نشریه نیم روز منتشر شد گفتمان صلح و نگاهی به چالش‌های حقوقی در ایران معاصر | محمدرضا ضیایی بیگدلی صلح اجتماعی و مرجعیت رسانه در ایران | ماشاءالله شمس‌الواعظین صلح ایرانی از نگاه محمدعلی فروغی | مریم مهدوی اصل چگونگی کاهش اثرات تنهایی استراتژیک ایران | نصرت الله تاجیک گفتمان صلح و سیاست خارجی | محمدکاظم سجادپور گفتمان صلح و نیروهای مسلح ایران | حسین علایی اقتصاد صلح محور | فرشاد مومنی* نقش آموزش‌عالی در شکل‌گیری گفتمان صلح | مصطفی معین* آخرالزمانی‌های ایرانی و اجماع‌سازی پزشکیان | کیومرث اشتریان* ایران، بحران‌های منطقه‌ای و گفتمان صلح | عبدالامیر نبوی* گفتمان صلح و سیاست همسایگی | ماندانا تیشه‌یار* گفتمان صلح و محیط زیست | محمد درویش* گفتمان صلح و مساله حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران | مهدی ذاکریان* از چرایی تا چگونگی معرفی کتاب «اخوان‌المسلمین» | پیرمحمد ملازهی به نظر می‌رسد که باید شاهد روند خوبی باشیم شماره جدید نشریه نیم روز منتشر شد محمد جواد حق‌شناس: کابینه‌ای با حضور زنان جوانان و اهل تسنن سخنی با آقای رئیس جمهور در مورد چگونگی کاهش اثرات تنهایی استراتژیک ایران | نصرت الله تاجیک* انتخاب کابینه در اتاق‌ شیشه‌ای پیام رهبری به مناسبت برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شریعتی، جلال و دیگران | حمید عزیزیان شریف آباد صحافی سنتی | مجید فیضی‌راد* اگر پزشکیان قشر خاکستری را با خود همراه کند، بازی را برهم می‌زند نگاه مسعود پزشکیان به اقوام امنیتی نیست | علی مفتح آیا اندیشه شریعتی پاسخگوی جامعه امروز است؟ | محمدجواد حق‌شناس* فاصله دره احد و تالار رودکی

2

سید هاشم فیروزی : پسا راهپیمایی ۱۰کیلومتری!

  • کد خبر : 13266
  • 16 تیر 1402 - 19:56
سید هاشم فیروزی : پسا راهپیمایی ۱۰کیلومتری!
هزینه های غیرمستقیم دیگر مثل اجاره های گزاف بیلبوردها و پخش زنده و حمل و نقل و موارد اینچنین را محاسبه نکردم که اعداد نجومی خواهند شد.

خوب راهپیمایی ۵کیلومتری و ۸کیلومتری و ۱۰کیلومتری و اصلا ۱۰۰کیلومتری هم تمام خواهد شد.

همه بیگ استیج کاران و بیگ استیج بازان مأموریت کاریشان تمام می شود.می ماند فاکتورهای دریافت حق الزحمه که برآیندش از منظر من با اطلاع دقیق از ابعاد چنین جشنهایی و جشنواره هایی در تهران بیش از ۲۰۰میلیارد تومان بصورت کاملا مستقیم است.

هزینه های غیرمستقیم دیگر مثل اجاره های گزاف بیلبوردها و پخش زنده و حمل و نقل و موارد اینچنین را محاسبه نکردم که اعداد نجومی خواهند شد.

راهپیمایی ۱۰کیلومتری برای مالکان و صاحبان و راه اندازها و عوامل اجرایی آن یقین بدانید آورده مناسبی داشت، که انشالله فاکتورهای آن هم پرداخت خواهد شد. حال اما آنچه برای ملت باقی مانده است انبوه مشکلات حل نشده او در حیطه های مختلف است.

همه چیز به روال سابق باز می گردد تا محرم انشالله دوباره از راه برسد.و ساختار هیئت پایه جمهوری اسلامی سوار بر موج احساسات مذهبی بتواند چند صباحی دیگر با تحریک هیجانات اقلیتهای هیئتی بی تفاوت نسبت به این ممزوجی و پیامدهایش کمافی السابق ادامه مسیر دهد.

(مرادم تصلب وجودی و اصلاح ناپذیری بنیادین است)

شنیده و دیده شدن پرتکرار واژه هیئت و هیئتی ها در ادبیات سیاسی و رفتار حاکم نه از سر جهل بلکه کاملا از سر هوشیاری و آگاهیست.

ساختار بافهم دقیق عقبه خالی جمعیتی بدنبال گره زدن حداکثری سرنوشت خویش با اقلیت مذهبی متعصب پای کار است.او بدنبال آن است تا سرنوشت و بقای اسلام را به سرنوشت و بقای خویش پیوند بزند.(جامعه ایران جامعه لامذهب نیست،مرادم از اقلیت بخش متعصب یا همان هیئتی بود)

من اگر جای جامعه مذهبی و هیئتی بودم و یا اگر حتی جای خود حاکمان بودم در شرایطی که اوضاع احوال نظام سیاسی و اقتصادی اینگونه آکنده از ناکارآمدی و نارسایی و فساد بود و ادراک جمعی جامعه نیز در این سطح منفی بود،خودم را اینگونه بی محابا به دین و مذهب پیوند نمی زدم.

آخر چرا باید جامعه بخاطر نزدیک شدن یا بهتر بگویم مصرف‌گرایی دینی من حاکم این حجم از ناکارآمدی و نارسایی موجود را از چشم مذهب و دین ببیند.

بعنوان یک مطلع عرض می کنم باور بفرمایید انگیزه های مادی پنهان از چشم عموم در تولیدات تبلیغی، موثرترین عامل استمرار آن است.این عرصه محل ارتزاق جماعتیست.و البته دستگاه حاکم نیز بهره های سیاسی خویش را از این خرج کردها که برای او پول خرد است برمی دارد.

در این بین تنها سر ملت و دین است که خالی از کلاهذخواهد ماند…

ای مظلوم ملت ایران و ای مظلوم امیرالمؤمنین علی علیه السلام

لینک کوتاه : https://nimroozmag.com/?p=13266
  • 195 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.