• امروز : شنبه, ۳ آذر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 23 November - 2024
::: 3395 ::: 0
0

: آخرین مطالب

دیپلماسی، تخصص دیپلمات‌هاست راه صحیح خنثی نمودن همگرایی اقتدارگرایان جدید | استفن هادلی (ترجمه: رضا جلالی) «پزشکیان» مسوولیت بخشی از اختیاراتش را به نیروهای رقیب واگذار کرده است دولت چهاردهم و ضرورت تغییر حکمرانی فرهنگی | شهرام گیل‌آبادی* مهاجرت، صلح و امنیت پایدار | رسول صادقی* صلح اجتماعی و سیاست انتظامی | بهرام بیات* عصرانه‌ای با طعم شعر فرزندان پوتین | آندره ئی کولز نی کف (ترجمه: رضا جلالی) شماره جدید نشریه نیم روز منتشر شد چرا اسرائیل به ایران حمله نکرد؟! | آیت محمدی (کلهر) احیای داعش و القاعده در منطقه | آیت محمدی (کلهر) رونمایی از بزرگترین شهاب سنگ آهنی در مجموعه برج آزادی رهبران پوپولیست چه میراثی برای کشورشان بر جای می‌گذارند | مانوئل فاتک، کریستوف‌تری بش و مورتیس شولاریک بحران واقعی اقتصاد چین | ژانگ یوآن ژو لی یو (ترجمه: رضا جلالی) آسیا بدون هژمون | سوزانا پاتون و هروه لماهیو (ترجمه: رضا جلالی) شماره جدید نشریه نیم روز منتشر شد نکاتی درباره دیدگاه رئیس جمهور در ضرورت انتقال پایتخت | عبدالمحمد زاهدی حرکت به روی یال جمعه‌ها خون جای بارون می‌چکه | مرتضی‌ رحیم‌نواز داستان آشنایی یک شاعر اجازه خلق آثار عاشقانه را نمی‌دهند تو زنده‌ای هنوز و غزل فکر می‌کنی | سمانه نائینی زیبایی کلام در شعر بهمنی | سحر جناتی شماره جدید نشریه نیم روز منتشر شد گفتمان صلح و نگاهی به چالش‌های حقوقی در ایران معاصر | محمدرضا ضیایی بیگدلی صلح اجتماعی و مرجعیت رسانه در ایران | ماشاءالله شمس‌الواعظین صلح ایرانی از نگاه محمدعلی فروغی | مریم مهدوی اصل چگونگی کاهش اثرات تنهایی استراتژیک ایران | نصرت الله تاجیک گفتمان صلح و سیاست خارجی | محمدکاظم سجادپور گفتمان صلح و نیروهای مسلح ایران | حسین علایی اقتصاد صلح محور | فرشاد مومنی* نقش آموزش‌عالی در شکل‌گیری گفتمان صلح | مصطفی معین* آخرالزمانی‌های ایرانی و اجماع‌سازی پزشکیان | کیومرث اشتریان* ایران، بحران‌های منطقه‌ای و گفتمان صلح | عبدالامیر نبوی* گفتمان صلح و سیاست همسایگی | ماندانا تیشه‌یار* گفتمان صلح و محیط زیست | محمد درویش* گفتمان صلح و مساله حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران | مهدی ذاکریان* از چرایی تا چگونگی معرفی کتاب «اخوان‌المسلمین» | پیرمحمد ملازهی به نظر می‌رسد که باید شاهد روند خوبی باشیم شماره جدید نشریه نیم روز منتشر شد محمد جواد حق‌شناس: کابینه‌ای با حضور زنان جوانان و اهل تسنن سخنی با آقای رئیس جمهور در مورد چگونگی کاهش اثرات تنهایی استراتژیک ایران | نصرت الله تاجیک* انتخاب کابینه در اتاق‌ شیشه‌ای پیام رهبری به مناسبت برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شریعتی، جلال و دیگران | حمید عزیزیان شریف آباد صحافی سنتی | مجید فیضی‌راد* اگر پزشکیان قشر خاکستری را با خود همراه کند، بازی را برهم می‌زند نگاه مسعود پزشکیان به اقوام امنیتی نیست | علی مفتح آیا اندیشه شریعتی پاسخگوی جامعه امروز است؟ | محمدجواد حق‌شناس* فاصله دره احد و تالار رودکی

3

شهاب‌الدین‌حائری‌شیرازی : ظلم‌، چشم دل را نابینا می‌کند

  • کد خبر : 13087
  • 10 تیر 1402 - 22:21
محصول غرور و تکبر و خودبزرگ بینی است و باطل دیدن حرف هرکس اشکالی در گفتمان حاکمیت نماید‌.

از ارسال دو نامه رئیس‌جمهور اوباما به رهبری برای حل مشکلات فیمابین، که تحلیل دست‌چدنی و دستکش مخمل رهبری را در پی داشت، رسیدیم به برکناری نماینده امریکا در امور ایران بخاطر شدت عمل کافی به خرج ندادن در خصوص دولت‌ایران.

عزتی که به ذلت مبدل شده در همه عرصه‌ها قابل مشاهده است از تحریم و تورم‌ و رکود بی‌سابقه در اقتصاد تا بی‌اعتمادی عمومی مردم به حکام در سیاست و متفرق شدن ملت تا شکست فرهنگی و مبدل شدن حجاب به عرصه تقابل با حکام در کوچه وخیابان.

حاکمیتی که قدر لحظه‌ها را نداند و فرصتها را با تمام قوا و بصورت حرفه‌ای به تهدید مبدل کند! درس عبرتی می‌شود برای آیندگان.

تمامی کسانی که بر این تباهی سکوت کردند شریک گناهان نابخشودنی این حکام خواهند بود.

از برجام و هجوم شرکتهای غربی برای سرمایه‌گذاری پس از برجام، رسیدیم به نفت در برابر غذا و اطلاعیه‌های مکرر امریکا که هرگونه تفاهم را رد می‌کند.

اینها همه محصول مقدس جلوه دادن حکام و تعریف وتمجیدهای خنک مواجب‌بگیران است.

محصول تنبیه منتقدین است؛ از بیکار کردن تا زندان.

محصول غرور و تکبر و خودبزرگ بینی است و باطل دیدن حرف هرکس اشکالی در گفتمان حاکمیت نماید‌.

محصول ظلم است که به کور باطن شدن می‌انجامد، که توان تمیز حق را از باطل از بین می‌برد تا خود را به گرداب بحرانها بیاندازید.

چنان که در سوره مطففین، اعمال را سبب کج فهمی می خواند.

«کَلاَّ بَلْ رانَ عَلی قُلُوبِهِمْ ما کانُوا یَکْسِبُونَ ۴ »

چنین نیست که آنان می پندارند، بلکه اعمالشان چون زنگاری بر دل هایشان نشسته است!

در روایتی از پیامبر در توضیح آیه فوق آمده است :

هنگامی که انسان گناه کند نقطه سیاهی در قلب او پیدا می شود، اگر توبه کند و از گناه دست بردارد و استغفار نماید، قلب او صیقل می یابد و اگر باز هم به گناه برگردد سیاهی افزون می شود، تا تمام قلبش را فرا گیرد، این همان زنگاری است که در آیه کَلَّا بَلْ رانَ عَلی قُلُوبِهِمْ ما کانُوا یَکْسِبُونَ امده.

لینک کوتاه : https://nimroozmag.com/?p=13087
  • نویسنده : شهاب‌الدین‌حائری‌شیرازی
  • 230 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.