• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
::: 3319 ::: 0
0

: آخرین مطالب

توهمات امارات در مورد بین المللی کردن مسئله سه جزیره ایرانی | کورش احمدی* مناقشه بر حق حاکمیت تاریخی ایران | محمدجواد حق‌شناس شبکه ملی و فراملی موزه خلیج فارس | رضا دبیری‌نژاد* حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان؛ روستانشینی و پایداری معیشتی | محمدامین خراسانی* برای صیانت از نام خلیج فارس نیازمند عزم ملی هستیم خلیج فارس در آئینه زمان | محمدعلی پورکریمی* حفاظت از نام خلیج فارس جزایر سه‌گانه ایرانی، دسیسه انگلیسی، فراموش‌کاری عربی | محمدعلی بهمنی قاجار خلیج عربی یا خلیج همیشه فارس؟ بر این دو عنوان درنگ کنید | حبیب احمدزاده هژمونی ایرانی خلیج فارس از عهد باستان تا کنون | مرتضی رحیم‌نواز درباره پوشش و لباس زنان در جزیره کیش | مرتضی رحیم نواز جهانی شدن و نقش ژئواکونومیکی منطقه خلیج فارس | مهدی حسین‌پور مطلق خلیج فارس، آبراه صلح و گفتگو | فریدون مجلسی خلاء قدرت و ابهام چهره ژئوپلیتیکی در خلیج فارس | نصرت الله تاجیک درباره روز ملی خلیج‌فارس | محمدجواد حق‌شناس موزه ملی هرات | مرتضی حصاری کتیبه‌های فارسی مسجد ‌جمعه (جامع) هرات | مرتضی رضوانفر مسجد جامع هرات میراثی ماندگار در تاریخ معماری جهان اسلام | علیرضا انیسی معماری در خراسان بزرگ عهد تیموری | ترانه یلدا از چهارسوی هرات تا چهار مرکز دیپلماسی جهان | سروش رهین هرات و نقطه‌ ‌عطف رهبری | ظاهر عظیمی هرات و توسعه‌ سیاسی | سید نایل ابراهیمی حوضه آبریز هریرود؛ چالش‌ها و راهبردهای مشارکتی و بومی | عبدالبصیر عظیمی و سیدعلی حسینی موقعیت استراتژیک هرات | فریدریش انگلس (ترجمه‌: وهاب فروغ طبیبی) نقش هرات در همگرایی منطقه‌ای | ضیاءالحق طنین درخشش تاریخی هرات | سید مسعود رضوی فقیه دیدار سروان انگلیسی با یعقوب‌خان در هرات | علی مفتح ایستاده بر شکوه باستانی* | محمدجواد حق‌شناس سیاست‌گذاری «همگرایی منطقه‌ای» در حوزه تمدنی ایران فرهنگی هرات در عهد ایلخانی، آل کرت و تیموری | شیرین بیانی گزارش سفر محمود افشار به افغانستان تحولات افغانستان و قیام ۲۴ حوت (اسفند) ۱۳۵۷ مردم هرات | محسن روحی‌صفت* هرات، شهر عشق، دانش و هنر | سید رسول موسوی* دلبسته این مردم مهربان هستم تقابل نظامی اسرائیل و ایران: پیامدها و راه حل‌ها | سید حسین موسویان آیین نوروز دوای درد افغانستان | حسین دهباشی ردپای نوروز در ادبیات داستانی | محمد مالمیر سبزی پلو با ماهی | مرتضی رحیم‌نواز بهداشت و تغذیه در تعطیلات مراسم نوروز باستانی | گلبن سهراب شهر نوروزانه | بهروز مرباغی تئاتر و بهار، تلاشی برای زدودن زشتی و پلشتی | مجید گیاه‌چی نوروز در رادیو ایران زمستان به پایان رسیده است… | محمود فاضلی اهمیت پاسداری از جشن نوروز در افغانستان | محمدصادق دهقان پارسه، تخت‌گاه نوروز | مرتضی رحیم‌نواز نوروز، جشن بیداری | جعفر حمیدی بازشناسی نمادهای انسانی نوروز | مرتضی رحیم‌نواز آن روزگاران | ساناز آریانفر سیمای جهانی نوروز ایرانی | مرتضی رحیم‌نواز آداب و رسوم نوروزیِ تاجیکان | دلشاد رحیمی*

2

سید حسن خمینی: اگر فقر را معلول حرکات خودمان بدانیم پرخاشگر نمی‌شویم، اما فقری که احساس کنیم ظلم است، به پرخاشگری می‌انجامد / اتاق‌ها را شیشه‌ای و دیوار‌ها را نازک کنیم

  • کد خبر : 10233
  • 17 بهمن 1401 - 23:16
سید حسن خمینی: اگر فقر را معلول حرکات خودمان بدانیم پرخاشگر نمی‌شویم، اما فقری که احساس کنیم ظلم است، به پرخاشگری می‌انجامد / اتاق‌ها را شیشه‌ای و دیوار‌ها را نازک کنیم
سید حسن خمینی افزود: اینها بر دوش جامعه حق دارند. این تعبیر برگرفته از قرآن است که می فرماید اینها چاره ای ندارند؛ در یک بن بستی قرار گرفته اند و نمی توانند مشکلات خودشان را حل کنند. برخی از آنها در گوشه ای نشسته اند، آبرودار هستند، شما باید به سراغشان بروید.

سید حسن خمینی در مراسم تجدیدمیثاق رییس و نمایندگان مجلس با آرمان‌های امام با اشاره به اینکه ظلم مضاعفی در رژیم پهلوی بود، افزود: انقلاب دین خودش به طبقه محرومین، که آن را به وجود آورد، ادا کرد. روستائیان که به مدد امکانات و توجهات انقلاب رشد کردند. البته طبیعتا دشمنان خارجی ما بیکار نبوده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق رئیس و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با تبریک میلاد با سعادت امیرالمؤمنین(ع) و ایام مبارک دهه فجر، گفت: بی تردید انقلاب اسلامی مردم ایران، انقلاب محرومین و مستضعفین بوده است. استضعاف به معنای فقر نیست؛ استضعاف فقر ناشی از ظلم است. اگر من فقر را معلول حرکات خودم بدانم پرخاشگر نمی شوم ولی فقری که احساس کنم ظلم است، به پرخاشگری می انجامد.

به نوشته جماران، او با اشاره به اینکه ظلم مضاعفی در رژیم پهلوی بود، افزود: انقلاب دین خودش به طبقه محرومین، که آن را به وجود آورد، ادا کرد. روستائیان که به مدد امکانات و توجهات انقلاب رشد کردند. البته طبیعتا دشمنان خارجی ما بیکار نبوده اند.

وی با اشاره به بخش هایی از عهدنامه مالک اشتر، تأکید کرد: حضرت امیرالمؤمنین(ع) در عهدنامه مالک طبقات مختلفی از مردم را مورد اشاره قرار می دهند و آخرین بخشی که با تعبیر خاص ایشان مورد اشاره قرار می دهند، “طبقه سفلی” است. تعبیر خاص امیرالمؤمنین(ع) “الله الله فی طبقه السفلی” است و بسیاری گفته اند یعنی به خاطر خدا توجه کنید ولی ممکن است واژه ای باشد که اهمیت را می رساند.

سید حسن خمینی افزود: اینها بر دوش جامعه حق دارند. این تعبیر برگرفته از قرآن است که می فرماید اینها چاره ای ندارند؛ در یک بن بستی قرار گرفته اند و نمی توانند مشکلات خودشان را حل کنند. برخی از آنها در گوشه ای نشسته اند، آبرودار هستند، شما باید به سراغشان بروید.

وی اظهار داشت: امیرالمؤمنین(ع) به مالک می فرمایند برای اینکه نتوانید خیانت کنید، راهش اتاق شیشه ای است. ما سر سفره مردم هستیم؛ اتاق ها را شیشه ای و دیوارها را نازک کنیم. بی تردید بخش زیادی از مشکلات برآمده از دشمنی ها و تحریم ها است، اما بیش از این هم انتظار و هم امید داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://nimroozmag.com/?p=10233
  • منبع : تدبیر و امید
  • 13 بازدید

برچسب ها

نوشته ‎های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.