• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
::: 3328 ::: 9
0

: آخرین مطالب

جامی؛ برترین چهره فرهنگی هرات | حسن امین هرات، قلب ادبیات، معنویت و تصوف در افغانستان | مرضیه سلیمانی (خورشید) پیوند هرات با آریانا و ایرانشهر | یحی حازم اسپندیار شاهنامه و هرات | محمد آصف فکرت هروی هرات از نگاه دکتر اسلامی نُدوشن | مهرداد صادقیان ندوشن هرات؛ پیوند دهنده‌ای فرهنگی ملت‌های حوزۀ نوروز | عبدالمنان دهزاد شکستن چندمین استخوان در تحویل سال | خالد قادری* هرات، نقطه‌ وصل در حوزه‌ نوروزستان | اسحاق ثاقبی داراب ظرفیت‌های هرات برای پیوندهای تاریخی حوزه‌ی تمدنی نوروز | محبوب‌الله افخمی* توهمات امارات در مورد بین المللی کردن مسئله سه جزیره ایرانی | کورش احمدی* مناقشه بر حق حاکمیت تاریخی ایران | محمدجواد حق‌شناس شبکه ملی و فراملی موزه خلیج فارس | رضا دبیری‌نژاد* حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان؛ روستانشینی و پایداری معیشتی | محمدامین خراسانی* برای صیانت از نام خلیج فارس نیازمند عزم ملی هستیم خلیج فارس در آئینه زمان | محمدعلی پورکریمی* حفاظت از نام خلیج فارس جزایر سه‌گانه ایرانی، دسیسه انگلیسی، فراموش‌کاری عربی | محمدعلی بهمنی قاجار خلیج عربی یا خلیج همیشه فارس؟ بر این دو عنوان درنگ کنید | حبیب احمدزاده هژمونی ایرانی خلیج فارس از عهد باستان تا کنون | مرتضی رحیم‌نواز درباره پوشش و لباس زنان در جزیره کیش | مرتضی رحیم نواز جهانی شدن و نقش ژئواکونومیکی منطقه خلیج فارس | مهدی حسین‌پور مطلق خلیج فارس، آبراه صلح و گفتگو | فریدون مجلسی خلاء قدرت و ابهام چهره ژئوپلیتیکی در خلیج فارس | نصرت الله تاجیک درباره روز ملی خلیج‌فارس | محمدجواد حق‌شناس موزه ملی هرات | مرتضی حصاری کتیبه‌های فارسی مسجد ‌جمعه (جامع) هرات | مرتضی رضوانفر مسجد جامع هرات میراثی ماندگار در تاریخ معماری جهان اسلام | علیرضا انیسی معماری در خراسان بزرگ عهد تیموری | ترانه یلدا از چهارسوی هرات تا چهار مرکز دیپلماسی جهان | سروش رهین هرات و نقطه‌ ‌عطف رهبری | ظاهر عظیمی هرات و توسعه‌ سیاسی | سید نایل ابراهیمی حوضه آبریز هریرود؛ چالش‌ها و راهبردهای مشارکتی و بومی | عبدالبصیر عظیمی و سیدعلی حسینی موقعیت استراتژیک هرات | فریدریش انگلس (ترجمه‌: وهاب فروغ طبیبی) نقش هرات در همگرایی منطقه‌ای | ضیاءالحق طنین درخشش تاریخی هرات | سید مسعود رضوی فقیه دیدار سروان انگلیسی با یعقوب‌خان در هرات | علی مفتح ایستاده بر شکوه باستانی* | محمدجواد حق‌شناس سیاست‌گذاری «همگرایی منطقه‌ای» در حوزه تمدنی ایران فرهنگی هرات در عهد ایلخانی، آل کرت و تیموری | شیرین بیانی گزارش سفر محمود افشار به افغانستان تحولات افغانستان و قیام ۲۴ حوت (اسفند) ۱۳۵۷ مردم هرات | محسن روحی‌صفت* هرات، شهر عشق، دانش و هنر | سید رسول موسوی* دلبسته این مردم مهربان هستم تقابل نظامی اسرائیل و ایران: پیامدها و راه حل‌ها | سید حسین موسویان آیین نوروز دوای درد افغانستان | حسین دهباشی ردپای نوروز در ادبیات داستانی | محمد مالمیر سبزی پلو با ماهی | مرتضی رحیم‌نواز بهداشت و تغذیه در تعطیلات مراسم نوروز باستانی | گلبن سهراب شهر نوروزانه | بهروز مرباغی تئاتر و بهار، تلاشی برای زدودن زشتی و پلشتی | مجید گیاه‌چی

3

حسین قدیانی : از این جامعه‌ی دوقطبی خسته‌ام

  • کد خبر : 10132
  • 15 بهمن 1401 - 17:25
حسین قدیانی : از این جامعه‌ی دوقطبی خسته‌ام
جامعه‌ی دوقطبی همان جامعه‌ی وحشتناکی است که می‌گوید تو یا باید در همه‌ی مسائل مثل ما فکر کنی یا درباره‌ی هیچ مسئله‌ای مثل ما فکر نکنی.

قرار نیست کسی که در بسیاری از مسئله‌ها مثل ما فکر می‌کند، در همه‌ی مسئله‌ها مثل ما فکر کند. جامعه‌ی دوقطبی همان جامعه‌ی وحشتناکی است که می‌گوید تو یا باید در همه‌ی مسائل مثل ما فکر کنی یا درباره‌ی هیچ مسئله‌ای مثل ما فکر نکنی. جامعه‌ی دوقطبی همان جامعه‌ی خطرناکی است که می‌گوید تو یا باید همیشه با ما باشی یا همیشه علیه ما بنویسی. جامعه‌ی دوقطبی همان جامعه‌ی بسته‌ای است که جز سیاه و سفید هیچ رنگ دیگری را نمی‌بیند. جامعه‌ی دوقطبی همان جامعه‌ی سیاست‌زده‌ای است که شعار را بیش از شعور، حق آدمی‌زاد می‌داند‌. جامعه‌ی دوقطبی همان جامعه‌ی بی‌روحی است که آدم‌ها برایش منزلتی بالاتر از ربات ندارند. جامعه‌ی دوقطبی همان جامعه‌ی سیاست‌زده‌ای است که همه‌ی امور را فقط و فقط از دریچه‌ی سیاست تحلیل می‌کند. جامعه‌ی دوقطبی همان جامعه‌ی عجولی است که در آن توئیت‌های کوتاه بیش‌تر از کتاب‌های بلند خریدار دارد. جامعه‌ی دوقطبی همان جامعه‌ی ترسناکی است که هر قطبی فقط خودش را مصداق حق می‌خواند‌. جامعه‌ی دوقطبی همان جامعه‌ی خسته‌ای است که قضاوت را مافوق روایت می‌نشاند و خودآگاه یا ناخودآگاه باعث خودسانسوری افراد جامعه می‌شود. جامعه‌ی دوقطبی همان جامعه‌ی بسته‌ای است که مردم را به جای مطالعه و تفکر، دعوت به مطالبه و تحکم می‌کند. جامعه‌ی دوقطبی همان جامعه‌ی بیماری است که جنگ در فضای مجازی را به زندگی در فضای واقعی ترجیح می‌دهد. جامعه‌ی دوقطبی همان جامعه‌ی آتشین‌مزاجی است که تو را ناظر بر یک متن، تا حد حر بالا می‌برد و منبعث از متنی دیگر، مهر بل هم اضل بر پیشانی‌ات می‌زند. جامعه‌ی دوقطبی همان جامعه‌ی بی‌اعصابی است که یک قطبش می‌گوید ما اصلاً معترضی نمی‌بینیم و هر چه هست اغتشاش‌گر است و قطب دیگر هم کلامی گهربارتر از سبزی‌پلو با ماهی ندارد. جامعه‌ی دوقطبی همان جامعه‌ی ویرانی است که نمی‌تواند تصور کند ایران، هم وطن کیان و مهرشاد است و هم کشور روح‌الله و آرمان. جامعه‌ی دوقطبی همان جامعه‌ی مطلق‌نگری است که اول هفته به رضا کیانیان می‌گوید قهرمان و هفته هنوز تمام نشده، سلحشور آژانس شیشه‌ای را به صلابه می‌کشد. جامعه‌ی دوقطبی همان جامعه‌ی لج‌بازی است که حتی رنگ ماست را هم بسته به لج طیف مقابل تعیین می‌کند. آخ که چقدر دلم تنگ شده برای جامعه‌ی کبیره‌ی چشم‌های همت و خنده‌های خرازی و اخلاص باکری و عرفان چمران و ایمان متوسلیان و دست‌واره‌هایی که همه با هم برادر بودند. اگر جمهور کفری است، چاره‌ای ندارد؛ جمهوری اسلامی نباید به این دوقطبی دامن بزند/قطعه ۲۶.

لینک کوتاه : https://nimroozmag.com/?p=10132
  • نویسنده : حسین قدیانی
  • 87 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.