• امروز : پنجشنبه, ۱ آذر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 21 November - 2024
::: 3395 ::: 0
0

: آخرین مطالب

دیپلماسی، تخصص دیپلمات‌هاست راه صحیح خنثی نمودن همگرایی اقتدارگرایان جدید | استفن هادلی (ترجمه: رضا جلالی) «پزشکیان» مسوولیت بخشی از اختیاراتش را به نیروهای رقیب واگذار کرده است دولت چهاردهم و ضرورت تغییر حکمرانی فرهنگی | شهرام گیل‌آبادی* مهاجرت، صلح و امنیت پایدار | رسول صادقی* صلح اجتماعی و سیاست انتظامی | بهرام بیات* عصرانه‌ای با طعم شعر فرزندان پوتین | آندره ئی کولز نی کف (ترجمه: رضا جلالی) شماره جدید نشریه نیم روز منتشر شد چرا اسرائیل به ایران حمله نکرد؟! | آیت محمدی (کلهر) احیای داعش و القاعده در منطقه | آیت محمدی (کلهر) رونمایی از بزرگترین شهاب سنگ آهنی در مجموعه برج آزادی رهبران پوپولیست چه میراثی برای کشورشان بر جای می‌گذارند | مانوئل فاتک، کریستوف‌تری بش و مورتیس شولاریک بحران واقعی اقتصاد چین | ژانگ یوآن ژو لی یو (ترجمه: رضا جلالی) آسیا بدون هژمون | سوزانا پاتون و هروه لماهیو (ترجمه: رضا جلالی) شماره جدید نشریه نیم روز منتشر شد نکاتی درباره دیدگاه رئیس جمهور در ضرورت انتقال پایتخت | عبدالمحمد زاهدی حرکت به روی یال جمعه‌ها خون جای بارون می‌چکه | مرتضی‌ رحیم‌نواز داستان آشنایی یک شاعر اجازه خلق آثار عاشقانه را نمی‌دهند تو زنده‌ای هنوز و غزل فکر می‌کنی | سمانه نائینی زیبایی کلام در شعر بهمنی | سحر جناتی شماره جدید نشریه نیم روز منتشر شد گفتمان صلح و نگاهی به چالش‌های حقوقی در ایران معاصر | محمدرضا ضیایی بیگدلی صلح اجتماعی و مرجعیت رسانه در ایران | ماشاءالله شمس‌الواعظین صلح ایرانی از نگاه محمدعلی فروغی | مریم مهدوی اصل چگونگی کاهش اثرات تنهایی استراتژیک ایران | نصرت الله تاجیک گفتمان صلح و سیاست خارجی | محمدکاظم سجادپور گفتمان صلح و نیروهای مسلح ایران | حسین علایی اقتصاد صلح محور | فرشاد مومنی* نقش آموزش‌عالی در شکل‌گیری گفتمان صلح | مصطفی معین* آخرالزمانی‌های ایرانی و اجماع‌سازی پزشکیان | کیومرث اشتریان* ایران، بحران‌های منطقه‌ای و گفتمان صلح | عبدالامیر نبوی* گفتمان صلح و سیاست همسایگی | ماندانا تیشه‌یار* گفتمان صلح و محیط زیست | محمد درویش* گفتمان صلح و مساله حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران | مهدی ذاکریان* از چرایی تا چگونگی معرفی کتاب «اخوان‌المسلمین» | پیرمحمد ملازهی به نظر می‌رسد که باید شاهد روند خوبی باشیم شماره جدید نشریه نیم روز منتشر شد محمد جواد حق‌شناس: کابینه‌ای با حضور زنان جوانان و اهل تسنن سخنی با آقای رئیس جمهور در مورد چگونگی کاهش اثرات تنهایی استراتژیک ایران | نصرت الله تاجیک* انتخاب کابینه در اتاق‌ شیشه‌ای پیام رهبری به مناسبت برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شریعتی، جلال و دیگران | حمید عزیزیان شریف آباد صحافی سنتی | مجید فیضی‌راد* اگر پزشکیان قشر خاکستری را با خود همراه کند، بازی را برهم می‌زند نگاه مسعود پزشکیان به اقوام امنیتی نیست | علی مفتح آیا اندیشه شریعتی پاسخگوی جامعه امروز است؟ | محمدجواد حق‌شناس* فاصله دره احد و تالار رودکی

2

کلیسا حضرت یوسف در تهران

  • کد خبر : 5111
  • 01 آذر 1401 - 10:03
کلیسا حضرت یوسف در تهران
آدرس : خیابان ایرانشهر، خيابان انقلاب، خيابان موسوي، خيابان بهبهان و پلاك نود و يك

از شش کلیسای مربوط به مسیحیان آشوری در تهران، کلیسای سنت جوزف یا حضرت یوسف از قدیمی‌ترین این کلیساها است که در سال ۱۹۵۰ میلادی بنا شده است. آشوریان از قدیمی‌ترین ساکنان تمدن بین النهرین بودند که نتوانستند در برابر اتحاد مادها و سکاها دوام آورد و از هم گسستند. همین باعث شد مردمان این سرزمین باستانی به شهرها و کشورهای اطراف پخش شوند و بخش عظیمی از آنان به ارومیه و سپس تهران وارد شدند. این قوم از اولین اقوامی هستند که دین مسیحیت را پذیرفتند، بناراین قدمت جشن سال نو آشوری‌ها به هزار سال قبل از تولد مسیح می‌رسد.

کلیسا بر روی زمینی نسبتا بلند احداث شده و توسط هشت پله در قسمت غربی ساختمان به حیاط راه دارد. طبق پلان بازیلیک مستطیلی کلیسا با جهت جغرافیایی شرق به غرب و در ابعاد ۲۰ در ۱۶ متر ساخته شده است. محراب در قسمت شرقی کلیسا بنا شده و گنبد و سقف کلیسا بر روی قوس‌هایی تکیه دارد که خود بر ستون‌های قطور و دیوارهای جانبی استوار شده اند. دو نیم ستون از هم طرح ستون‌های اصلی کلیسا با نقوش تزئینی در بخش جلویی محراب قابل مشاهده است. نور کلیسا با سه نورگیر که هریک از آن‌ها در دیوارهای شمالی و جنوبی نصب شده‌اند، تامین می‌شود که از طریق پنجره‌هایی با شیشه‌های بزرگ و تزئینی به درون کلیسا بازتاب دارد. همچنین گنبد دارای هشت نورگیر ساده است که در کمال سادگی توانسته زیبایی و صلابت خاصی به نمای ساختمان اضافه کند. داخل کلیسا تزییناتی وجود دارد که نسبت به کلیساهای ارتدوکس بسیار ساده و بی‌آلایش است. رنگ زرد، کرم، طلایی و آبی بیشترین رنگ به کار رفته در داخل کلیسا است و در هماهنگی کامل با یگدیگر زیبایی و آرامش خاصی به کلیسا می‌دهد.و در نهایت، سردر کلیسا که با کنگره های دژ مانندش برگرفته از الگوهای باستانی است در واقع با اقتباسی از دروازه معروف شهر باستانی بابل ساخته شده است. این ورودی با عظمت به نوعی یادآور شکوه تمدن آشوری‌ها در میان‌رودان یا بین‌النهرین است.

در حال حاضر، آیین‌ها و مراسم مذهبی آشوری‌ها مانند عید میلاد مسیح، جشن تموز، مراسم قیام حضرت مسیح، شب ژانویه، عید آب پادشاهان، جشن عروج حضرت مسیح، جشن سال نو آشوری‌ها در اول ماه نیسان در کلیسای سنت جوزف برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://nimroozmag.com/?p=5111
  • 32 بازدید

نوشته ‎های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.