• امروز : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 22 November - 2024
::: 3395 ::: 0
0

: آخرین مطالب

دیپلماسی، تخصص دیپلمات‌هاست راه صحیح خنثی نمودن همگرایی اقتدارگرایان جدید | استفن هادلی (ترجمه: رضا جلالی) «پزشکیان» مسوولیت بخشی از اختیاراتش را به نیروهای رقیب واگذار کرده است دولت چهاردهم و ضرورت تغییر حکمرانی فرهنگی | شهرام گیل‌آبادی* مهاجرت، صلح و امنیت پایدار | رسول صادقی* صلح اجتماعی و سیاست انتظامی | بهرام بیات* عصرانه‌ای با طعم شعر فرزندان پوتین | آندره ئی کولز نی کف (ترجمه: رضا جلالی) شماره جدید نشریه نیم روز منتشر شد چرا اسرائیل به ایران حمله نکرد؟! | آیت محمدی (کلهر) احیای داعش و القاعده در منطقه | آیت محمدی (کلهر) رونمایی از بزرگترین شهاب سنگ آهنی در مجموعه برج آزادی رهبران پوپولیست چه میراثی برای کشورشان بر جای می‌گذارند | مانوئل فاتک، کریستوف‌تری بش و مورتیس شولاریک بحران واقعی اقتصاد چین | ژانگ یوآن ژو لی یو (ترجمه: رضا جلالی) آسیا بدون هژمون | سوزانا پاتون و هروه لماهیو (ترجمه: رضا جلالی) شماره جدید نشریه نیم روز منتشر شد نکاتی درباره دیدگاه رئیس جمهور در ضرورت انتقال پایتخت | عبدالمحمد زاهدی حرکت به روی یال جمعه‌ها خون جای بارون می‌چکه | مرتضی‌ رحیم‌نواز داستان آشنایی یک شاعر اجازه خلق آثار عاشقانه را نمی‌دهند تو زنده‌ای هنوز و غزل فکر می‌کنی | سمانه نائینی زیبایی کلام در شعر بهمنی | سحر جناتی شماره جدید نشریه نیم روز منتشر شد گفتمان صلح و نگاهی به چالش‌های حقوقی در ایران معاصر | محمدرضا ضیایی بیگدلی صلح اجتماعی و مرجعیت رسانه در ایران | ماشاءالله شمس‌الواعظین صلح ایرانی از نگاه محمدعلی فروغی | مریم مهدوی اصل چگونگی کاهش اثرات تنهایی استراتژیک ایران | نصرت الله تاجیک گفتمان صلح و سیاست خارجی | محمدکاظم سجادپور گفتمان صلح و نیروهای مسلح ایران | حسین علایی اقتصاد صلح محور | فرشاد مومنی* نقش آموزش‌عالی در شکل‌گیری گفتمان صلح | مصطفی معین* آخرالزمانی‌های ایرانی و اجماع‌سازی پزشکیان | کیومرث اشتریان* ایران، بحران‌های منطقه‌ای و گفتمان صلح | عبدالامیر نبوی* گفتمان صلح و سیاست همسایگی | ماندانا تیشه‌یار* گفتمان صلح و محیط زیست | محمد درویش* گفتمان صلح و مساله حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران | مهدی ذاکریان* از چرایی تا چگونگی معرفی کتاب «اخوان‌المسلمین» | پیرمحمد ملازهی به نظر می‌رسد که باید شاهد روند خوبی باشیم شماره جدید نشریه نیم روز منتشر شد محمد جواد حق‌شناس: کابینه‌ای با حضور زنان جوانان و اهل تسنن سخنی با آقای رئیس جمهور در مورد چگونگی کاهش اثرات تنهایی استراتژیک ایران | نصرت الله تاجیک* انتخاب کابینه در اتاق‌ شیشه‌ای پیام رهبری به مناسبت برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شریعتی، جلال و دیگران | حمید عزیزیان شریف آباد صحافی سنتی | مجید فیضی‌راد* اگر پزشکیان قشر خاکستری را با خود همراه کند، بازی را برهم می‌زند نگاه مسعود پزشکیان به اقوام امنیتی نیست | علی مفتح آیا اندیشه شریعتی پاسخگوی جامعه امروز است؟ | محمدجواد حق‌شناس* فاصله دره احد و تالار رودکی

4

حسین جعفری : بت نسازید خصوصاً بت دینی که استبداد دینی فجیع ترین نوع استبداد است!

  • کد خبر : 14137
  • 06 شهریور 1402 - 0:08
حسین جعفری : بت نسازید خصوصاً بت دینی که استبداد دینی فجیع ترین نوع استبداد است!
قدرت زیاده از حد وطولانی حتی شریف‏ ترین انسان‏ها را فاسد می‏کند." (ناپلئون) و در این پس زمینه عملِ امام علی(ع)اهمیت مضاعف می یابد که چگونه راه را بر پروسه جبارسازی می بندد و بجای ادعای اینکه چون مردم فهم درک موضوعات را ندارند لذا "ولی امر"نیازی به مراجعه به نظر مردم ندارد

مرحوم صالحی نجف آبادی می‌گوید:

اشعاری که روی سنگ قبر شیخ مفید است را برای حاج میرزا علی آقا می‌خواندم که امام زمان نوشته،”با یک حالت شوق و ذوق و حالت روحانی ـ معنوی اینها را می‌گفتم. حاجی وقتی خوب گوش داد لبخندی زد و فرمود:

‼«بَچَم! این قدر ساده‌لوح نباش! این حرف‌ها را مریدهایشان بعد از مرگشان ساخته‌اند»!

پ-ن:

۱-اگر در گذشته این نوع اسطوره سازی ها به دلیل تحصیل منافع محتمل دینی(و البته در کنارش بهره برداری حقیر مادی) شاگردان رند صورت می گرفت و گستره ی محدودی داشت اما متاسفانه هم اکنون با تولید انبوه خرافه های تحکیم کننده منابع قدرت مواجه ایم که در زمان حیات ارباب قدرت به بازنویسی زندگی گذشته شان مبادرت می کنند تا از قدرت”بت” بسازند. خرافه سازی های مستهجنی چون یا علی گفتن به هنگام تولد! و هم غذایی با امام زمان!

مصیب بار تر از وجود این “رندان زیرک”، وجود باورمندان احمقی است که در پای منبر این رندان‌ مواجب بگیر، زار زار می گریند و محل عبور و نشیمنگاه آقایان را می بویند و سرمه ی چشم می کنند!

۲-قدرت زیاده از حد وطولانی حتی شریف‏ ترین انسان‏ها را فاسد می‏کند.” (ناپلئون) و در این پس زمینه عملِ امام علی(ع)اهمیت مضاعف می یابد که چگونه راه را بر پروسه جبارسازی می بندد و بجای ادعای اینکه چون مردم فهم درک موضوعات را ندارند لذا “ولی امر”نیازی به مراجعه به نظر مردم ندارد، علنی اعلام می کند که با من”از گفتن حق، یا از مشورت در عدالت خوددارى نکنید،زیرا خود را برتر از آن که اشتباه کنم…نمى‏دانم.”و رسماً از مردم می خواهد که با ولی امرمسلمین همانند دیکتاتورها برخورد نکنند و با مصانعه و سازشکاری و مجامله سخن‌ نگویند!

‼️۳- از هیچکس بت نسازیم! “این خیانت است هم به خودتان، هم به آنها تبدیل می شوند به خدایانی که خدائی بلد نیستند و در نهایت شما هم به خدائی که ساختید کافر می شوید.”( نیچه) تردید نکنیم که عاقبت تقدس سازی و معصوم کردن حاکمان، جایگزینی استبداد دینی بجای آزادی و عدالت است! استبدادی که فجیع ترین نوع استبداد است. آیا انتظار زیادی است که بگوییم در برابر حاکمان غیر معصوم امروز، همان رفتاری را انجام دهیم که علیِ معصوم به اصحابش توصیه می کرد:” شناخت حق و سنجش افراد با حق”!

لینک کوتاه : https://nimroozmag.com/?p=14137
  • نویسنده : حسین جعفری
  • 151 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.